خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۵۹۷۰

گسترش همکاری‌های علمی، فنی و صنعتی بین استان لیبرتس جمهوری چک با ایران

گسترش همکاری‌های علمی، فنی و صنعتی بین استان لیبرتس جمهوری چک با ایران

علی‌اکبر جوکار کاردار جمهوری اسلامی ایران در جمهوری چک در سفر به استان لیبرتس و در ملاقات با مارتین پوتا استاندار این استان در خصوص همکاری‌های دو جانبه مذاکره کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، جوکار به روند مثبت گسترش روابط دو کشور در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: استان لیبرتس به واسطه زیرساخت‌های علمی و فنی به ویژه در بخش فناوری برتر می‌تواند یکی از شرکای همکاری با جمهوری اسلامی ایران باشد.

مارتین پوتا نیز به ظرفیت‌های بالای استان لیبرتس و سابقه همکاری با ایران به ویژه در بخش صنعتی و کریستالی اشاره کرد و گفت که امیدوارم این همکاری‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

همچنین کاردار ایران با حضور در جمع تعدادی از اعضای اتاق بازرگانی لیبرتس ظرفیت‌های اقتصادی کشورمان را تشریح کرد.

اسکار موژیچک رئیس اتاق بازرگانی لیبرتس نیز به سابقه کاری تعدادی از شرکت‌های این استان (لیبرتس) با ایران اشاره کرد و یادآور شد: با آشنایی بیشتر طرفین از همدیگر حجم روابط تجاری با جمهوری اسلامی ایران گسترش خواهد یافت.

همچنین کاردار کشورمان در ملاقات با سونیا یاندوا معاون دانشگاه لیبرتس درباره همکاری‌های علمی و تحقیقاتی بین دانشگاه مذکور و مراکز علمی ایران بحث و گفت‌وگو شد.

تبادل دانشجو در سطح دکتری، انجام تحقیقات مشترک و استفاده از فرصت‌های مطالعاتی برای محققان دو طرف از مواردی بود که مورد توافق طرفین قرار گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.