خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۷۹۵۹

اعزام هیات تجاری، بازاریابی و سرمایه‌گذاری ایران به کنیا

اعزام هیات تجاری، بازاریابی و سرمایه‌گذاری ایران به کنیا

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران از اعزام هیات تجاری بازاریابی جمهوری اسلامی ایران به کنیا و به سرپرستی رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از تاریخ 13 لغایت 16 تیرماه امسال خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، فرهاد نوری با اعلام این خبر، موقعیت جغرافیایی خاص کنیا در منطقه شرق آفریقا را حائز اهمیت توصیف کرد و تمایل فعالان اقتصادی کنیا در بخش‌های خصوصی و دولتی برای بسط روابط تجاری با جمهوری اسلامی ایران را ارزشمند برشمرد.

وی با اشاره به پیگیری‌های گسترده مقام‌های بانکی کنیا برای برقراری روابط کارگزاری بانکی با ایران، گفت: یکی از اهداف اعزام این هیات، نهایی کردن امکان برقراری روابط کارگزاری بانکی با کنیا به عنوان دروازه ورود به شرق آفریقا است.

نوری افزود: سهم ایران در مقایسه با حجم مبادلات تجاری کنیا با سایر کشورهای جهان مستعد رشد و گسترش است که توجه جدی تجار و بازرگانان ایرانی به بازار بالقوه کنیا را می‌طلبد.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با تشریح توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌های مورد نیاز بازار کنیا و نیز اهمیت این حضور، گفت: با توجه به برنامه راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی از ایران به مقصد بنادر کنیا، تقاضای بازار مصرفی این کشور و همچنین نیازهای سایر کشورهای قاره آفریقا، حضور پایدار و مستمر واحدهای تولیدی - صادراتی ایران در بازار کنیا ضروری است.

وی در پایان اعلام کرد: شرکت‌های تجاری علاقمند حضور در هیات، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت سازمان توسعه تجارت ایران مراجعه کرده یا با شماره تلفن 22664063 (دفتر توسعه خدمات بازرگانی) تماس حاصل کنند.

قیر نفت، خمیرهای غذایی پخته نشده، موم پارافین، چای سیاه تخمیر شده، روغن صنعتی و اوره مهمترین اقلام صادراتی ایران به کنیا و آب آناناس، درختچه‌های گل رز، نوشابه‌های غیر الکلی و وسایل نقلیه با موتور پیستونی، مهم‌ترین اقلام وارداتی ایران از این کشور آفریقایی در سال‌های گذشته بودند.

پیشتر مرتضی دیلان رایزن بازرگانی ایران در نایروبی با اشاره به افزایش صادرات جمهوری اسلامی ایران به جمهوری کنیا، اعلام کرده بود، این کشور پانزدهمین مقصد صادراتی ایران در فروردین ماه 96 بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.