کد مطلب: ۱۵۰۱۲۲

رئیس ایمیدرو:

ایمیدرو جایی فعالیت می‌کند که بخش خصوصی حاضر به کار نیست

ایمیدرو جایی فعالیت می‌کند که بخش خصوصی حاضر به کار نیست

معاون وزیر صنعت گفت: با توجه به سیاست‌های اصل ۴۴ تصمیم گرفتیم که ایمیدرو حامی بخش خصوصی باشد و اگر در جایی فعالیت می‌کند مناطقی باشد که محروم است و بخش خصوصی حاضر به ورود به آنجا نیست.

مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره وضعیت معادن کشور و اثرگذاری آنها بر اقتصاد، گفت: بیشتر معادن کشور در مناطقی قرار دارند که محروم محسوب می‌شود و اگر یک معدن کوچک فعال شود می‌تواند آن منطقه را آباد کند. معادنی در حجم چادرملو و سنگان می توانند شهرستان یا استانی را آباد کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدیرعامل ایمیدرو ادامه داد: اشتغال در معادن بالا نیست اما در زنجیره آن تا ۱۰ برابر اشتغال ایجاد می‌کند و ارزش افزوده بالایی دارد. به طور مثال امروز سنگ آهن ۱۵۰ دلار است اما ارزش فرآوری‌شده آن تا ۴۵۰ دلار نیز می‌رسد.

معاون وزیر صنعت گفت: با توجه به سیاست‌های اصل ۴۴ تصمیم گرفتیم که ایمیدرو حامی بخش خصوصی باشد و اگر در جایی فعالیت می‌کند مناطقی باشد که محروم است و بخش خصوصی حاضر به ورود به آنجا نیست. از طرف دیگر بحث اکتشاف را جدی گرفتیم. هر چند وزارت صنعت در این امر تشکیک داشت و سازمان زمین‌شناسی نیز مدعی بود که این وظیفه آنها است که البته درست بود اما پولی وجود نداشت. سرانجام با فعالیت‌های ما، وزارت صنعت قانع شد و ما توانستیم امروز ۲۵۰ هزار کیلومتر از پهنه معدنی کشور را اکتشاف کنیم که نتیجه آن اضافه شدن ۴۰۰ میلیون تن ذغال‌سنگ، ۵۰ میلیون تن طلا و سایر ذخایر دیگر به کشور بود. حتی پیش‌بینی می‌کنیم در پایان سال ۹۷ ذخایر بزرگی از سنگ آهن و روی نیز اعلام شود.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.