خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۵۵۵۷۳

الزام خارجی‌ها به استفاده از توان قطعه‌سازی داخلی در قراردادهای خودرویی

الزام خارجی‌ها به استفاده از توان قطعه‌سازی داخلی در قراردادهای خودرویی

مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت بر الزام شرکت‌های خارجی در قراردادهای خودرویی برای استفاده حداکثری از توان قطعه‌سازی و زنجیره تامین داخل کشور تاکید کرد.

امیرحسین قناتی اعلام کرد استفاده از توان قطعه‌سازی داخلی در قراردادهای مشترک خودرویی، در همه مذاکرات، تفاهمنامه‌ها و قراردادهای شرکت‌های خودروساز با طرف‌های خارجی الزامی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: برای ضمانت اجرای این موضوع تمهیداتی همچون تعیین تعرفه قطعات منفصل متناسب با میزان ساخت داخل خودرو و نیز کنترل معافیت‌های مرتبط توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته شده است.

قناتی اضافه کرد: شرکت‌های قطعه‌سازی داخلی نیز می‌توانند در چارچوب طرح‌های توسعه‌ای خود با نوسازی یا ایجاد واحدهای جدید و با ارایه طرح‌های جدید و کیفی در این چرخه قرار بگیرند.

ساماندهی واردات و صادرات، حمایت از خودکفایی در تولید کالاها و بهره‌گیری از توان داخلی از بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.

پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (1396) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.