کد مطلب: ۸۴۸۷۵۶

قیمت گوشت قرمز امروز ۱۴ مرداد ۱۴۰۲/ کدام کشورها به ایران گوشت صادر می‌کنند؟

قیمت گوشت قرمز امروز ۱۴ مرداد ۱۴۰۲/ کدام کشورها به ایران گوشت صادر می‌کنند؟

قیمت انواع گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت انواع گوشت قرمز در چهاردهم مرداد ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

راسته با استخوان گوسفندی

۳۴۰,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۴۲۰,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۳۷۵,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۳۸۰,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۲۹۰,۰۰۰

گردن گوسفندی

۲۹۰,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۹۵,۰۰۰

گردن گوساله

۱۹۰,۰۰۰

قلم گوساله

۱۲۵,۰۰۰

سردست گوسفندی

۳۹۰,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۳۸۰.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۲۸۰.۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۳۶۵.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۳۹۰,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۴۱۵,۰۰

کشورهایی که به ایران گوشت صادر می‌کنند کدام‌اند؟

گوشت تولید شده توسط دامداری‌های کشور به‌اندازه نیاز کشور نیست و ازاین‌رو دولت‌ها برای تامین این کمبود، اقدام به واردات گوشت می‌کنند. قیمت گوشت وارداتی بر اساس پارامترهای مختلفی مشخص می‌شود، هر کدام از گوشت‌های وارداتی از کشورهای مختلفی هستند و پس از نهایی‌شدن بازرسی‌ها و بررسی‌ها، این گوشت‌ها عموما به وسیله هواپیما به ایران می‌رسند. در ادامه این مطلب قرار است به بررسی دقیق‌تر واردات گوشت به ایران بپردازیم، اگر دراین‌رابطه سوال یا ابهامی دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

کشورهایی که به ایران گوشت صادر می‌کنند کدام‌اند؟

دستگاه‌های مربوطه در داخل کشور نظیر وزارت جهاد کشاورزی به‌عنوان اصلی‌ترین مسئول تامین نیاز و امنیت غذایی کشور با رایزنی‌ها و بررسی‌هایی که می‌کنند با برخی از کشورها برای خرید گوشت به توافق می‌رسند. لازم است بدانید قبل از نهایی‌شدن خرید گوشت منجمد از هر کشوری، باید بر اساس استانداردهایی مشخص، سلامت و سطح کیفیت گوشت وارداتی مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه لیستی از کشورهایی که به ایران گوشت ارسال می‌کنند را مشاهده خواهید کرد:

کنیا
برزیل
استرالیا
مغولستان
اروگوئه
قرقیزستان
هندوستان

و …
گوشت وارداتی از هر کشوری که باشد، باید تاییدیه نهایی دستگاه‌های کشور ایران را دریافت کند تا در بازار عرضه شود. دلیل اصلی استفاده از گوشت‌هایی مانند گوشت برزیلی، تامین کمبود تولید در داخل کشور است. به‌صورت کلی بر اساس بررسی‌های مختلفی که بر گوشت منجمد صورت‌گرفته است، این گوشت‌ها به‌اندازه گوشت‌های گرم و کشتار روز ایرانی کیفیت مناسبی ندارند و ازاین‌رو اگر به گوشت تازه دسترسی دارید، پیشنهاد می‌شود تا از این مدل گوشت استفاده کنید.

استقبال از گوشت برزیلی در ایران

باتوجه‌به سرانه مصرفی که مردم ایران در استفاده از گوشت قرمز دارند، تامین به‌اندازه آن همواره در دستور کار دولت‌های مختلف بوده است. طی سالیان گذشته، کشورهای مختلفی به ایران گوشت صادر کرده‌اند؛ اما گوشت کشور برزیل بیشتر توسط مردم مورد استقبال قرار گرفت و ازاین‌رو قیمت گوشت برزیلی در بازار اهمیت بیشتری پیدا کرد. تمامی این گوشت‌ها به‌صورت منجمد و عموما با استفاده از هواپیما به ایران می‌رسند.

البته استثنا مواردی مانند خرید گوشت از استرالیا وجود دارد که گوشت‌ها به‌صورت لاشه ارسال شدند، این مدل از واردات گوشت، هزینه جابه‌جایی و نگهداری بیشتری دارد؛ در نتیجه قیمت پایانی آن بیشتر از سایر گوشت‌های دیگر است و قیمت گوشت وارداتی در بازار افزایش خواهد داشت.

قیمت گوشت وارداتی چقدر است؟

بر اساس آمار منتهی به ۱۳ اسفند ۱۴۰۱، قیمت گوشت وارداتی در مدل‌های مختلف به شرح زیر است:

قیمت هر کیلو گوشت گوسفند منجمد بسته‌بندی شده وارداتی ۲۴۷۰۰۰ تومان؛ البته خرید این نوع گوشت از برخی فروشگاه‌ها با تخفیف بیشتری همراه است و در نتیجه می‌توانید با قیمت کم‌تری نیز آن را خریداری کنید. گوشت گوساله منجمد وارداتی ۲۲۰۰۰۰ تومان؛ گوشت گوساله نسبت به گوسفند سرانه مصرف کم‌تری دارد؛ اما باتوجه‌به قیمت پایین‌تر، یکی از انتخاب‌های سایر خانواده‌های ایرانی است و دولت برای تامین کسری این ماده غذایی، اقدام به واردات آن می‌کند.
آمار ارائه شده در ارتباط با قیمت گوشت منجمد وارداتی مربوط به اواخر سال ۱۴۰۱ می‌شود و بر اساس تجربه می‌توان گفت، با واردات سری جدیدی از گوشت‌های منجمد به کشور، شاهد تعرفه‌های جدید نیز هستیم که قالبا افزایش یافته‌اند؛ بنابراین قطعا در سال ۱۴۰۲ باید هزینه بیشتری برای خرید این کالا بپردازید.

آیا گوشت وارداتی همواره در دسترس است؟

زمانی کشور برنامه‌ای برای خرید گوشت از دیگر کشورها دارد که میزان مصرف کشور بیش از میزان تولیدش باشد؛ اما امروزه باتوجه‌به افزایش چشمگیر هزینه خرید گوشت، سهم این ماده غذایی ارزشمند از سفره خانوار ایرانی کم‌تر شده است و میل و رغبت کم‌تری برای خرید این محصول بین مردم وجود دارد؛ براین‌اساس دولت ضرورتی برای خرید گوشت از دیگر کشورها نمی‌بیند و نیاز کشور را با تولید داخلی تامین می‌کند. هر چقدر دولت‌ها در تامین داخلی گوشت کشور موفق‌تر باشند، ارز کم‌تری از کشور خارج می‌شود و کیفیت مواد خوراکی مورداستفاده توسط مردم بیشتر می‌شود. هر سری از واردات گوشت به کشور که می‌گذرد، دولت بلافاصله با تعیین قیمت گوشت وارداتی آن را با سرعت در بازار عرضه می‌کند تا وضعیت حاکم بر بازار گوشت پایدار باقی بماند.

منبع: تحلیل بازار

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.