کد مطلب: ۸۵۸۱۷۵

کاهش صادرات پسته ایران به اروپا در نیمه نخست ۲۰۲۳

کاهش صادرات پسته ایران به اروپا در نیمه نخست ۲۰۲۳

صادرات پسته ایران به اتحادیه اروپا در نیمه نخست سال ۲۰۲۳، ۴۸ میلیون یورو بوده که این رقم با کاهش ۳۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از سوی پایگاه آماری اتحادیه اروپا (یورو استات) نشان می‌دهد ایران در نیمه نخست سال میلادی ۴۸ میلیون یورو پسته به کشورهای اروپایی صادر کرده است.

صادرات پسته ایران به اتحادیه اروپا در نیمه نخست سال میلادی ۳۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. ایران در نیمه نخست سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۷۸ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو پسته به این اتحادیه صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش صادرات پسته با پوست ایران به اروپا در ماه‌های ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ با کاهش ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو رسیده است. ایران در نیمه نخست سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو پسته با پوست به اروپا صادر کرده بود.

صادرات مغز پسته ۲ برابر صادرات پسته

صادرات مغز پسته ایران به اتحادیه اروپا 2 برابر صادرات پسته ایران به این اتحادیه بوده است. ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی بالغ بر ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو مغز پسته به اروپا صادر کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۳۱ درصدی داشته است. ایران در نیمه نخست سال قبل ۴۷ میلیون یورو مغز پسته به اروپا صادر کرده بود.

آلمان و اسپانیا بزرگ‌ترین واردکنندگان پسته از ایران در نیمه نخست ۲۰۲۳ بوده‌اند. ۳۲ میلیون یورو از کل صادرات پسته ایران به مقصد آلمان و بیش از ۷ میلیون یورو به مقصد اسپانیا بوده است.

بر اساس این گزارش، ایران پس از آمریکا دومین صادرکننده بزرگ پسته به اروپا در نیمه نخست ۲۰۲۳ بوده است. آمریکا در این دوره ۲۶۶ میلیون یورو پسته به اروپا صادر کرده است. صادرات پسته آمریکا به اروپا در نیمه نخست ۲۰۲۳ نیز با کاهش ۳ درصدی مواجه شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.