کد مطلب: ۱۴۴۱۴۲

تازه‌ترین آمار تاخیر پروازها

تازه‌ترین آمار تاخیر پروازها

در حالی سازمان هواپیمایی کشوری آمار تاخیرات پروازی را اعلام کرد که هواپیمایی آتا با داشتن تاخیر در حدود نیمی از پروازهای خود، رتبه اول را میان ایرلاین‌های تاخیردار به خود اختصاص داده است.

سازمان هواپیمایی کشوری آمار تاخیرها پروازهای داخلی انجام شده در فرودگاه مهرآباد در خرداد ماه را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، هواپیمایی آتا با داشتن ۴۸ درصد تاخیر در پروازهای خود، بیشترین رکورد تاخیر در پروازها را داشته است. به عبارت دیگر از ۵۰۹ سورت پروازی این ایرلاین در ماه گذشته، نزدیک به نیمی از آنها (۲۴۵ سورت پروازی) با تاخیر انجام شده و ۲۶۵ پروز نیز به موقع انجام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، همچنین رتبه دوم تاخیرها پروازی را هواپیمایی آسمان با ۴۵ درصد تاخیر در پروازهایش کسب کرده است. این شرکت هواپیمایی یک هزار و ۴۴ سورت پروازی در خرداد ماه داشته که ۴۶۶ پرواز آن، با تاخیر و ۵۷۸ پرواز نیز به موقع انجام شده است.

هواپیمایی زاگرس با داشتن ۴۴ درصد تاخیر در کل پروازهای این شرکت، در رتبه سوم تاخیرها پروازی ایستاده است. هواپیماهای این شرکت در خرداد ۳۷۵ بار در مهرآباد نشست و برخاست داشته‌اند که ۱۶۵ بار با تاخیر و ۲۱۰ سورت پروازی به موقع صورت پذیرفته است.

ایرلاین ساها نیز علی‌رغم اینکه در خرداد ماه، تنها ۵۴ سورت پروازی در فرودگاه مهرآباد داشته که کمترین تعداد پرواز در میان ایرلاین‌های ایرانی را شامل می‌شود، اما ۴۲ درصد آنها معادل ۲۲ سورت پروازی با تاخیر و تنها ۳۲ پرواز این شرکت به موقع انجام شده است.

هما به عنوان هواپیمایی حامل پرچم و با دارا بودن ۷ فروند هواپیمای نو، ۶۰ درصد پروازهایش از مبدأ یا مقصد مهرآباد به موقع بوده و ۴۰ درصد آن با تاخیر انجام شده است. پرنده‌های آهنی مسن ایران‌ایر (با میانگین سنی ۲۷ سال) در ماه گذشته ۵۶۷ بار پریده‌اند که ۳۳۸ سورت پروازی آنها، به موقع و ۲۲۹ پرواز هم با تاخیر محقق شده است.

با این حال در میان ایرلاین‌های خوش‌قول نیز هواپیمایی معراج با داشتن تنها ۱۷ درصد پرواز تاخیردار، این شرکت را در رتبه نخست ایرلاین‌های کم‌تاخیر ایرانی قرار داده است. این شرکت هواپیمایی ۱۳۹ پرواز انجام داده که ۱۱۵ سورت پروازی آن به موقع و ۲۴ سورت پروازی نیز با تاخیر بوده است.

اترک‌ایر نیز با داشتن ۲۳ درصد تاخیر، در رتبه دوم ایرلاین‌های خوش‌قول ایستاده است که علت آن می‌تواند تعداد کم پروازهای این شرکت باشد. این ایرلاین در ماه گذشته ۶۱ پرواز انجام داده که ۴۷ پرواز به موقع (معادل ۷۷ درصد) و ۱۴ پرواز با تاخیر صورت پذیرفته است.

همچنین قشم‌ایر با انجام سه چهارم (۷۵ درصد) پروازهای خود در زمان برنامه‌ریزی شده، یکی از سه ایرلاین برتر در این زمینه بوده و تنها یک‌چهارم (۲۵ درصد) پروازهای این شرکت با تاخیر بوده است. هواپیماهای قشم‌ایر ۳۷۷ بار در مهرآباد تیک‌آف و لندینگ کرده‌اند که ۲۸۱ مرتبه از این نشست و برخاست‌ها به موقع و ۹۶ مرتبه نیز با تاخیر رخ داده است.

ماهان‌ایر نیز با داشتن ۲۶ درصد تاخیر پروازی، یکی از ۴ ایرلاینی است که پروازهای تاخیردار آنها کمتر از ۳۰ درصد بوده است. این شرکت هواپیمایی از ۷۲۹ سورت پروازی خود ۵۴۲ فقره پرواز به موقع معادل ۷۴ درصد و ۱۸۷ فقره پرواز (معادل ۲۶ درصد) را با تاخیر انجام داده است.

پویاایر به عنوان تنها ایرلاین کارگو و باری کشور نیز در ماه گذشته تنها ۶ پرواز داشته که ۴ بار به موقع و ۲ بار با تاخیر انجام شده است.

گفتنی است ایرلاین آسمان با داشتن یک هزار و ۴۴ سورت پروازی در ماه گذشته، بیشترین پرواز و سپس ماهان با ۷۲۹ و هما با ۵۶۷ پرواز بیشترین تعداد پروازهای مسافری ماه گذشته در مهرآباد را به خود اختصاص داده‌اند. به همین دلیل آسمان به دلیل داشتن ۱۹ درصد کل پروازهای خرداد ماه مهرآباد، با ۲۳ درصد نسبت به کل پروازهای انجام شده در رتبه اول تاخیرها کلی پروازی ایستاده و آتا ایر نیز داشتن ۱۲ درصد تاخیر نسبت به کل پروازهای انجام شده در این فرودگاه در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز چندی پیش از انتشار مرتب و هر ماهه این گزارش‌ها از ابتدای سال جاری و پس از ۷ ماه عدم انتشار گزارش تاخیرها پروازی ایرلاین‌ها خبر داده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.