کد مطلب: ۲۰۰۳۴۷

توسعه حمل‌و‌نقل ریلی باعث رونق گردشگری ریلی می‌شود

توسعه حمل‌و‌نقل ریلی باعث رونق گردشگری ریلی می‌شود

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز، با اشاره به افزایش استقبال از قطارهای گردشگری در دنیا گفت: در این زمینه در کشور و استان فارس نیز حرکت‌هایی آغاز شده که توسعه حمل‌و‌نقل ریلی به تقویت و رونق هرچه بیشتر این بخش کمک خواهد کرد.

اصغر ظریفکارفرد، با اشاره به فعالیت مثلث طلایی گردشگری بین استان‌های فارس، اصفهان و یزد برای رونق گردشگری این سه استان افزود: بر همین اساس، پنجشنبه 19 بهمن ماه جاری شاهد ورود نخستین قطار گردشگری مثلث طلایی به فارس و شیراز خواهیم بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: این قطار حامل 160 گردشگر داخلی است که از تهران به سمت استان فارس حرکت خواهد کرد و پس از چند ساعت توقف در ایستگاه سعادت‌شهر (مرکز شهرستان پاسارگاد) برای بازدید مسافران آن از تخت جمشید، نقش رستم و پاسارگاد به سمت شیراز حرکت می‌کند.

او اظهار کرد: مسافران قطار گردشگری مثلث طلایی پس از بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی شیراز، جمعه بیستم بهمن ماه، شیراز را به مقصد اصفهان و پس از آن یزد ترک خواهند کرد و در آخر نیز به تهران بازخواهند گشت.

ظریفکارفرد گفت: برای اقامت مسافران این قطار گردشگری پیش بینی هتل شده است اما در مراحل بعد می‌توان از قطارهایی که علاوه بر جای خواب، سرویس بهداشتی و رستوران، به حمام نیز مجهز هستند استفاده کرد و در حقیقت قطار هم نقش محل اقامت و هم وسیله حمل و نقل را ایفا خواهد کرد.

او افزود: مسافران نخستین قطارگردشگری ازتهران به سمت مثلث گردشگری حرکت می‌کنند اما درسفرهای بعدی، قطارمی تواند در استان‌های فارس، اصفهان و یزد نیز مسافر سوار و پیاده کند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز اضافه کرد: با توجه به تعدد حوادث جاده‌ای کشور و میزان تلفات بالای آن، استفاده از قطار برای گردشگران داخلی و خارجی دارای ایمنی و همچنین جذابیت بیشتری خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.