کد مطلب: ۸۳۲۸۸۹

جزئیات جدید در مورد دریافت عوارض آزادراه تهران-شمال

جزئیات جدید در مورد دریافت عوارض آزادراه تهران-شمال

مدیرکل امور مجريان آزادراه ها در مورد نحوه دریافت نرخ  عوارض سه قطعه آزادراه تهران_شمال توضیحاتی داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود ملازینل، مدیرکل امور مجريان آزادراه‌ها در خصوص نرخ عوارضی قطعه دوم آزادراه تهران_شمال گفت: شرکت ساخت و شرکت آزاد راه پیشنهاد خود را برای نرخ عوارضی که حدود ۵۰ تومان برای این قطعه است به وزارت راه وشهرسازی ارائه کرده است اما هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

به گفته مدیرکل امور مجريان آزادراه‌ها گفت: نرخ عوارض سه قطعه از جمله قطعه اول، تونل البرز و قطعه دوم به صورت یک‌جا در همان ورودی آزادراه دریافت می‌شود.

او می گوید: با بهره‌برداری از قطعه اول و باند رفت قطعه دوم آزادراه تهران_شمال، مسیر ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه کاهش می‌یابد.

ملازینل گفت: با بهره‌برداری از قطعه دوم آزادراه تهران_شمال ما شاهد کاهش ۵۰ دقیقه‌ای مسیر و ۵ کیلومتری طول مسیر خواهیم بود.

به گفته مديركل امور مجريان آزادراه‌ها، قطعه دوم آزادراه تهران_شمال همراه با تونل البرز به طول ۲۲ كيلومتر دارای بيشترين حجم تونل و پل در یک پروژه است به طوری‌که ۸۶ درصد مسير از پل و تونل تشكيل شده است که اين موضوع نشان‌دهنده حجم سنگين عمليات اجرايی به همراه پيچيدگی‌های فنی در ساخت یک آزادراه است.

ملازینل گفت: در این مسیر ۱۶ تونل به میزان ۱۲ کیلومتر و ۳۰۰ متر و دارای ۹ پل به طول یک کیلومتر قرار دارد.

او گفت: میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این مسیر ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که ارزش روز آن ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

هزینه ساخت این پروژه به عهده چه کسی است؟

مديركل امور مجريان آزادراه‌ها گفت: هزینه ساخت این پروژه‌ها ۵۰ _۵۰ است که ۵۰ درصد آن توسط دولت و ۵۰ درصد بنیاد مستضعفان بوده است اما در حال حاضر ۲ هزار میلیارد تومان بنیاد بیشتر سرمایه‌گذاری کرده است.

او گفت: باند برگشت این قطعه ۳۵ درصد پیشرفت کرده و در صورتی که تامین اعتبار شود تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد و در حال حاضر منطقه دوم ۱۴ هزار میلیارد تومان نیاز دارد تا کامل شود.

ملازینل در خصوص آخرین وضعیت قطعه سوم گفت: منطقه سه در حال کار مطالعاتی است مذاکرات اولیه با چینی انجام شده با حضور بنیاد مستضعفان که در قبال تهاتر نفت این کار مهندسی اجرا شود و در صورتی که تفاهم شود در ۸۰ درصد پروژه از پیمانکاران ایرانی استفاده شود‌.

او گفت: تاکنون یک نفر هم فوتی در آزادراه تهران_شمال نداشته‌ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.