فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۷۲۳

مصرف جهانی فولاد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت

مصرف جهانی فولاد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت

جدول مصرف فولاد در کشورهای مختلف در سال ۲۰۲۳ منتشر شد.

به گزارش تجارت نیوز،

بر اساس فهرستی از سوی وورد استیل، مصرف ظاهری فولاد در دنیا در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ منتشر شد. طبق این جدول مصرف فولاد جهانی در سال ۲۰۲۳ به یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون تن رسید که نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش ۲۰ میلیون تنی را نشان می‌دهد.

مصرف ظاهری فولاد (Apparent Steel Use) به معنای مجموع میزان فولادی است که در یک کشور یا منطقه به‌طور مستقیم به مصرف می‌رسد. این مفهوم به میزان تولید داخلی به‌علاوه واردات و منهای صادرات اشاره دارد.

به عبارتی، این شاخص میزان فولادی را که به صورت خالص برای فعالیت‌های اقتصادی (مانند ساخت‌وساز، خودروسازی، تولید کالاهای صنعتی و…) در دسترس قرار می‌گیرد، اندازه‌گیری می‌کند.

طبق آمار به‌دست‌آمده، مصرف فولاد ایران در سال ۲۰۲۳ به ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید که نسبت به سال ۲۰۲۲، ۴۰۰ هزار تن افزایش مصرف را نشان می‌دهد.

همچنین، کشورهای عضو اتحادیه اروپا به‌طور کلی کاهش مصرف ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تنی فولاد از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ را تجربه کردند.

طبق آمار به دست آمده در سال ۲۰۱۹ کشورهای اتحادیه اروپا ۱۴۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد و در سال ۲۰۲۳، ۱۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن مصرف کردند.

به علاوه، چین، به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده فولاد در جهان، کاهش مصرف از ۹۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تن در ۲۰۱۹ به ۸۹۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن در ۲۰۲۳ را تجربه کرد.

منبع : فولادبان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.