کد مطلب: ۸۰۸۸۸۲

عرضه جک J۴ در سامانه یکپارچه از امروز/ اختلاف قیمت کارخانه و بازار کاهش یافت؟

عرضه جک J4 در سامانه یکپارچه از امروز/ اختلاف قیمت کارخانه و بازار کاهش یافت؟

جک J4 یک سدان کوچک و جمع‌وجور شهری است که از سال 97 در شرکت کرمان‌موتور شروع به تولید شد و به دلیل قیمت مناسبی که دارد از استقبال و فروش مناسبی برخوردار است.این خودرو یکی از گزینه‌های انتخابی در سامانه یکپارچه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت تمام‌شده جک J4 در بازار آزاد در حدود 849 میلیون تومان معامله می‌شود. پس از کش و قوس‌های فراوان بین شورای رقابت و مونتاژکاران بر سر قیمت گذاری خودروها، شرکت کرمان موتور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد، قیمت گذاری شورای رقابت را تایید نمی‌کند و هیچ مصوبه‌ای به این شرکت ابلاغ نشده است.

این شرکت قیمت پایه خودروی جک J4 آپشنال را 785 میلیون تومان اعلام می‌کند. اگرچه طبق مصوبه شورای رقابت، قیمت این سدان چینی باید 552 میلیون و 593 هزار تومان باشد.

شرکت کرمان موتور همانند دیگر مونتاژکاران از قیمت‌های شورای رقابت راضی نبوده و گویا از امروز اقدام به فروش محصولات خود با قیمت مصوبه بهمن ماه 1401 در سامانه یکپارچه خواهد کرد.

کرمان موتور

اختلاف قیمت کارخانه و بازار جک J4 آپشنال چه‌قدر است؟

اگر بخواهیم قیمت شورای رقابت را مبنای قیمت درب کارخانه قرار دهیم، اختلاف قیمت این خودرو با بازار در حدود 297 میلیون تومان خواهد شد که اختلاف زیادی است.

اما اگر مبنای محاسبات‌مان قیمت‌های شرکت بهمن موتور باشد، اختلاف قیمتی این خودرو در کارخانه و بازار، حدود 64 میلیون تومان می‌شود.

فروش این خودرو در سامانه یکپارچه به احتمال زیاد با قیمت اعلامی شرکت انجام می‌شود.

معرفی اجمالی

جک J4 از موتور 1.5 لیتری تنفس‌ طبیعی با 4 سیلندر و 16 سوپاپ استفاده می‌کند. این پیشرانه توانایی تولید 103 اسب‌بخار قدرت و 146 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این سدان از یک گیربکس اقتصادی CVT استفاده می‌کند که باعث می‌شود تعویض دنده‌ها به‌آرامی انجام پذیرد.

ازجمله آپشن‌ها و امکاناتی که در جک J4 آپشنال مشاهده می‌شود می‌توان به کنترل فشار باد لاستیک‌ها، سنسور دنده‌عقب، سنسور نور، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، کروز کنترل، کامپیوتر سفری و سیستم کنترل پایداری یا ESP اشاره کرد.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.