کد مطلب: ۱۹۶۴۴۳

محبوبیت لایت‌کوین بعد از بیت‌کوین

محبوبیت لایت‌کوین بعد از بیت‌کوین

اگر چه بیت‌کوین یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ارزهای دیجیتال در جهان است، اما این امر جلوی ابداع و محبوبیت ارزهای دیجیتال دیگر را نگرفته است.

اقبال به ارزهای دیجیتال موجب خلق نمونه‌های متنوعی از آن‌ها شده که از جمله آن‌ها می‌توان به اتریوم و زدکش اشاره کرد که در عرض مدت نه چندان زیادی به محبوبیت کم و بیش قابل توجهی رسیدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اما لایت کوین که مدت زیادی از عرضه‌اش نمی‌گذرد، اگر چه از نظر چارچوب و اصول اجرایی تفاوتی با بیت کوین یا دیگر ارزها ندارد. اما از سرعت انتقال و کارآیی بیشتری برخوردار است.

این ارز دیجیتال توسط یکی از کارکنان سابق گوگل به نام چارلی لی طراحی شده و ارزش بازار آن به سرعت به ده‌ها میلیارد دلار رسیده است. لایت کوین هم مثل سایر ارزهای دیجیتال توسط یک مرکز خاص مانند بانک مرکزی کنترل نمی‌شود و تمام کاربران در یک شبکه بزرگ به نقل و انتقال آن می‌پردازند.

شبکه تبادل لایت کوین در قالب فرایندی موسوم به ماینینگ کار می‌کند. فرایند ماینینگ شامل محاسبت پیچیده ریاضی با استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمند است و افرادی که به اجرای این محاسبات کمک می‌کنند مبلغی را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

طراحان لایت‌کوین برای تولید و عرضه آن سقف 84 میلیارد لایت کوین را درنظر گرفته‌اند که به معنای محدودیت برای تولید و انتقال و عرضه ارز یادشده است.

در حالی که پردازش هر بلوک از بیت کوین به دلیل لزوم تایید و بررسی ده دقیقه به طول می‌انجامد، این رقم در مورد لایت کوین تنها 2.5 دقیقه است و لذا پردازش این ارز دیجیتال سریع‌تر و ارزان قیمت‌تر است.

استفاده از یک الگوریتم نه چندان پیچیده مزیت دیگر این ارز دیجیتال است که باعث شده بسیاری آن را یک پول دیجیتال آینده دار تلقی کنند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.