خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۲۲۴۳۹۸

راه‌اندازی کمپین‌های مردمی برای کنترل بازار ارز

راه‌اندازی کمپین‌های مردمی برای کنترل بازار ارز

به هر میزان قیمت ارز افزایش پیدا کند ارزش پول ملی کاهش می‌یابد که این امر باعث رونق بازارهای خارجی و ضربه به اقتصاد و کالای ایرانی می‌شود و در نتیجه هزینه تولید برای تولیدکنندگان داخلی افزایش می‌یابد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی خواستار "راه‌اندازی کمپین نه" به تقاضا فزاینده خرید ارز در کشور شد و گفت: در این زمینه نقش فعالان اجتماعی، هنرمندان صاحب نام و تاثیرگذار، اصحاب رسانه و شبکه‌های مجازی موثر و کار‌ساز خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی محمد شاعری درباره افزایش قیمت ارز در کشور گفت: بانک مرکزی علی‌رغم وعده‌هایی که داد، اما در عمل نتوانست بازار ارز و سکه را کنترل کند.

افزایش ارز ضربه به اقتصاد و کالای ایرانی

وی با اظهار تاسف از عدم کنترل بازار ارز از سوی بانک مرکزی ادامه داد: در نوروز شاهد افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی در کشور هستیم و با توجه به شعار " حمایت از کالای ایرانی" که از سوی مقام معظم رهبری عنوان شد افزایش بی‌رویه قیمت ارز بیانگر بی‌برنامگی دولت برای تنظیم بازار ارز و حمایت از تولید داخل است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شوری اسلامی اظهار کرد: به هر میزان قیمت ارز افزایش پیدا کند ارزش پول ملی کاهش می‌یابد که این امر باعث رونق بازارهای خارجی و ضربه به اقتصاد و کالای ایرانی می‌شود و در نتیجه هزینه تولید برای تولیدکنندگان داخلی افزایش می‌یابد.

این مسؤول با توصیه به اینکه در این شرایط حساس باید بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی و مردم به وظیفه قانونی و اجتماعی خود عمل کنند، افزود: بانک مرکزی و وزارت اقتصادی و دارایی باید متناسب با تقاضای کشور ارز را با قیمت مناسب در بازار و شبکه‌های مطمئن و صرافی‌ها به صورت قانونی عرضه کند تا بازار کاذب در داخل کشور ایجاد نشود.

این نماینده مجلس دهم اظهار کرد: در این شرایطی که بوجود آمد آمریکا قصد ایجاد جنگ اقتصادی علیه ایران و چانه زدن بر سر مفاد برجام را دارد که باید با تشکیل کمپین‌های خودجوش برای نخریدن ارز غیرضروری و عدم سرمایه‌گذاری در این بخش و هدایت نقدینگی کشور به سمت تولید و حمایت از صادرات و کالای ایرانی توطئه کشورهای زیاده‌خواه بویژه آمریکا را خنثی کنیم.

کاهش تقاضای غیرضروری سکه و ارز

شاعری ادامه داد: آمریکا قصد دارد با اهرم‌های اقتصادی و جنگ روانی در جامعه تقاضاهای کاذب ایجاد کند و باید مراقب بود تا در زمین کشورهای استکباری بازی نکنیم.

وی خواستار "راه‌اندازی کمپین نه" به تقاصای فزاینده خرید ارز در کشور شد و گفت: در این زمینه نقش فعالان اجتماعی، هنرمندان صاحب نام و تاثیرگذار، اصحاب رسانه و شبکه‌های مجازی موثر و کارساز خواد بود.

عضو مجمع نمایندگان مارندران اظهار کرد: شاید دولت به تنهایی توان کنترل بازار ارز را نداشته باشد و مردم باید به کمک دولت بیایند تا آرامش در بازار ارز حاکم شود.

شاعری ارزش پول ملی را یک هویت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست و افزود: اگر به دنبال حفظ هویت ایرانی هستیم باید در شرایطی که دشمن سعی در فشار اقتصادی دارد تا ما را در برابر زیادی‌خواهی‌های خود تسلیم کنند باید هوشیارانه عمل کنیم و تقاضای غیرضروری درخصوص سکه و ارز را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: هرچه افزایش قیمت ارز و سکه در بازار داشته باشیم بازار از نقدینگی به سمت بخش‌های غیرمولد اقتصادی هدایت می‌شود و رفتارهای کاذب به تولید و اشتغال کشور ضربه میزند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت باید کارآمدی خود را با سازوکارهای لازم و اقدامات موثر علمی و عملی در تنظیم بازار ارز نشان دهد و جلوی افزایش بی‌رویه ارز را بگیرد.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.