خبر مهم:

کد مطلب: ۳۲۵۳۶۷

کاهش نرخ ارز ادامه دارد

کاهش نرخ ارز ادامه دارد

عضو کمیسیون برنامه مجلس از روند کاهشی نرخ ارز در روزهای آتی خبر داد و گفت: کفایت ذخایر ارزی و همچنین هوشیاری مردم برای اجتناب از خرید کاذب، بازار ارز را به ثبات می‌رساند.

محمد حسینی با اشاره به سرنوشت نرخ ارز در آینده، گفت: اکنون ما ذخایر ارزی مورد اطمینانی را داریم و با توجه به شرایطی که در فروش نفت پیش بینی می شود کمبود ذخایر ارزی نخواهیم داشت، از اینرو تشنجی را در بازار شاهد نخواهیم بود .

به گزارش تجارت‌نیوز، نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه با هوشیاری مردم و کاهش تقاضای کاذب برای خرید غیر ضرور ارز روند کاهش نرخ‌ها را شاهد هستیم، افزود: اکنون تنش‌های فضای مجازی نیز با آگاهی مردم به حداقل ممکن رسیده که این نیز از التهاب ارزی جلوگیری کرده است .

وی با تاکید بر اینکه التهابات ناشی از عملکرد سوء فضای مجازی از اقدامات دشمن برای نابه سامان سازی بازار بوده است، تصریح کرد: همه مردم آگاهانه فهمیدند که اقدامات دشمن است و امروز پاسخ مثبتی به این فضاسازی نخواهند داد .

حسینی ادامه داد: امیدواریم ثبات اقتصادی به بازار برگردد تا خرید، فروش و تولید در شرایط موجود رونق سابق را به دست بیاورد . وی با بیان اینکه پیش بینی ها حاکی از آن است که قیمت ارز دیگر افزایش نیابد، گفت: با توجه به شرایط فعلی بازار نرخ ارز در همین سطح و تا حدودی پایین تر مشکل کشور را حل می کند .

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه بیشترین میزان ارز کشور صرف تامین کالاهای اساسی می شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه کل ارز صادراتی در شبکه نیما عرضه می شود و ارز آزادی در بازار وجود دارد که نسبت به حجم این دو بازار کوچک تر است باید برنامه ریزی منسجم تری صورت بگیرد .

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار آزاد تا حدودی در تاثیر روانی قیمت ها موثر است، گفت: امکان مدیریت ارز برای سفرهای خارجی افراد ممکن نیست و باید بازار تعیین کننده نرخ این نوع ارز باشد.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.