فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۳۹۹۹۱۶

تجارت‌نیوز از اقتصاد امروز گزارش می‌دهد:

روزی که همه بازارها قرمزپوش شدند / ۳ پیش‌بینی از آینده خودرو، طلا و نفت / بازارها چه واکنشی به اخبار سیاسی دارند؟

روزی که همه بازارها قرمزپوش شدند / 3 پیش‌بینی از آینده خودرو، طلا و نفت / بازارها چه واکنشی به اخبار سیاسی دارند؟

امروز قیمت دلار و طلا ارزان و شاخص بورس برخلاف روند مثبت روز گذشته با افت مواجه شد.در همین حال پیش‌بینی‌هایی از وضعیت آینده بازار خودرو، طلای جهانی و قیمت جهانی نفت منتشر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۷ با 0.9 درصد کاهش 11 هزار و 296 تومان اعلام شده است.

قیمت طلا گرمی 18 عیار هم در بازار آزاد امروز تا ساعت ۱۷ با سه هزار و 300 تومان کاهش به 401 هزار و 900 تومان رسید.

قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز یکشنبه ۲۴ شهریور هم تا ساعت ۱۷ با 32 هزار تومان کاهش به سه میلیون و 975 هزار تومان رسید.

در همین حال کاهش خوش‌بینی‌ها به بازار جهانی طلا هم رخ داده است. بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو، در حالی که خوش‌بینی تحلیلگران وال‌استریت به آینده کوتاه‌مدت بازار طلا کاهش یافته، سرمایه‌گذاران مین‌استریت همچنان به این بازار خوش‌بین هستند.

در بازار جهانی، قیمت نفت هم روندی نزولی را به خود گرفته اما پس از انتشار آخرین اخبار از حمله نفتی به عربستان نگرانی‌ها درباره آینده این بازار کمی افزایش یافته است.

آرامکو حدود 10 درصد از نفت خام جهان را تولید می‌کند و حمله پهبادی حوثی‌ها به مجموعه پالایشگاهی و میدان نفتی متعلق به این کمپانی موجب شده جریان تولید پنج میلیون بشکه از نفت عربستان دچار اختلال شود. به گفته برخی تحلیلگران اگر روند اختلال عرضه نفت این کشور بیش از چند روز ادامه یابد، نفت 80 دلاری در کوتاه‌مدت چندان دور از انتظار نیست.

اما در این شرایط وضعیت بازار سهام ایران چطور است؟

امروز بورس تهران بالاخره ریزش کرد. بازار سهام که از 11 شهریور ماه روند صعودی به خود گرفته امروز با افت دو هزار واحدی شاخص مواجه شد. گروه خودرو و قطعات، امروز نیز با بیشترین توجهات از سوی سهامداران همراه شدند.

final 11

شاخص بورس امروز افت کرد.

در حالی گروه خودرو مورد توجه سهامداران است که پیش‌بینی بحران تقاضا در بازار خودرو به نظر جدی می‌رسد. امروز روزنامه دنیای اقتصاد گزارش داده؛ با وجود اینکه گمان می‌رفت پس از افزایش قیمت‌ها تقاضا برای خودرو به شدت افت کند اما این اتفاق روی نداد و پیش‌بینی می‌شود بازار خودرو در سال آینده به سمت بحرانی جدی در تقاضا برود و خودروسازان با مشکل فروش مواجه شوند.

از دیگر اخبار مهم امروز می‌توان به انتشار فهرست خودروهای تعطیل شده (یعنی خودروهایی که دیگر تولید نمی‌شوند)، جزئیات جدید از پرونده شبنم نعمت‌زاده ، در نظر گرفتن محدودیت جدید برای رانندگان اسنپ و تپسی و برگزاری مراسم خاکسپاری پیکر مرحوم اسدالله عسگراولادی اشاره کرد.

در همین حال تجارت‌نیوز در گزارشی به واکنش احتمالی بازارها نسبت به توافق پرداخته و با بررسی کارنامه بازارها در دوره تصویب برجام نوشته است: بررسی یک دوره سه هفته‌ای در دوره توافق برجام، به صورت یک هفته قبل و دو هفته بعد از توافق نشان می‌دهد روند طلا، سکه، بورس و دلار بلافاصله بعد از اجرای برجام تغییر کرده است. رفتار دلار پس از اجرای برجام نسبت به بازارهای مالی دیگر متفاوت بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.