فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۴۱۰۷۱۹

نظرسنجی کیتکو ۲۵ نوامبر:

اختلاف نظر تحلیلگران در مورد آینده بازار طلا / فلز زرد چه می‌شود؟

اختلاف نظر تحلیلگران در مورد آینده بازار طلا / فلز زرد چه می‌شود؟

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو، درحالی‌که اختلاف نظر در میان تحلیلگران وال‌استریت درباره آینده فلز زرد وجود دارد، سرمایه‌گذاران مین‌استریت همچنان به روند صعودی بازار طلا خوش‌بین هستند.

درحالی‌که در هفته ابتدایی نوامبر قیمت جهانی طلا نزدیک به چهار درصد افت کرده بودف در هفته گذشته با رشد 0.41 درصدی مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، با این حال، خوش‌بینی‌ها به فاز اول توافق تجاری از رشد بیشتر قیمت طلا جلوگیری کرد. در آخرین روز از معاملات هفتگی (روز جمعه) قیمت هر اونس طلا به هزار و 468 دلار رسید.

در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در هشتم نوامبر انجام شده، 15 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها شش نفر معادل 37.5 درصد به آینده کوتاه‌مدت طلا خوش‌بین بودند و شش نفر معادل 37.5 درصد کاهش قیمت جهانی طلا را پیش‌بینی کردند. در عین حال، چهار نفر معادل 0.25 درصد هیچ نظری در مورد آینده فلز زرد نداشت.

از سوی دیگر، از میان 473 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 290 رای‌دهنده، معادل 61.3 درصد افزایش قیمت طلا و 104 نفر، معادل 22 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 79 رای‌دهنده یا 16 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

نظرسنجی کیتکو

در آخرین نظرسنجی هفته گذشته، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت کاهش و اکثریت سرمایه‌گذاران مین‌استریت افزایش قیمت‌ طلا را برای این هفته پیش‌بینی کرده بودند.

از جمله عواملی که قیمت طلا را در هفته آینده تحت تاثیر قرار می‌دهد، اخبار مربوط به توافق تجاری چین و ایالات متحده، داده‌های اقتصادی آمریکا و تغییر احساسات سرمایه‌گذاران است.

به‌گفته ریچارد بیکر، سردبیر نشریه اورکا ماینر، افزایش خوش‌بینی‌ها به فاز اول توافق تجاری موجب شد شاخص S&P 500 در معاملات روز گذشته رکورد جدیدی ثبت کند. همچنین فروش در بخش خرده‌فروشی تقویت شده است. این مساله تضعیف دارایی‌های امن را به‌دنبال داشته است.

برخی از تحلیلگران معتقدند در صورت ادامه روند صعودی این بازار، طلا به بیش از هزار و 500 دلار نخواهد رسید.

کالین سیژنسکی، استراتژیست ارشد بازار در موسسه اس‌آی‌ای، معتقد است قیمت طلا در محدوده هزار و 480 تا هزار و 500 دلار قرار خواهد گرفت. اما از عبور از هزار و 500 دلار برای این بازار دشوار است.

او همچنین سطح حمایتی هزار و 450 را برای فلز زرد پیش‌بینی کرده است.

بارت ملک، تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه تی‌دی‌اس، قیمت هزار و 478 دلار -متوسط قیمت 100 روز گذشته- را برای طلا در هفته پیش رو پیش‌بینی کرده است. از نظر او پایین‌ترین قیمت برای فلز زرد در کوتاه‌مدت هزار و 459 دلار به‌ازای هر اونس خواهد بود.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.