فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۴۱۹۶۲۲

آخرین وضعیت بازارها در امروز ۱۳۹۸/۱۰/۰۷

اولین عملکرد بازارها در هفته جاری / ارزانی دلار و گرانی طلا / پیش‌بینی‌ها چه می‌گویند؟

اولین عملکرد بازارها در هفته جاری / ارزانی دلار و  گرانی طلا / پیش‌بینی‌ها چه می‌گویند؟

در اولین روز هفته قیمت دلار اندکی کاهش یافت و در همین روز قیمت طلا کمی گران شد. ثبات بازار خودرو و صعودی شدن شاخص بورس هم از دیگر اتفاقات امروز بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۷ با 0.1 درصد کاهش، 12 هزار و 970 تومان اعلام شده است.

اما قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز شنبه هفتم دی ماه تا ساعت ۱۷ با 700 تومان افزایش به 471 هزار و 200 تومان رسید.

قیمت سکه امامی هم در بازار آزاد امروز شنبه هفتم دی ماه تا ساعت ۱۸ با دو هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 610 هزار تومان رسید.

اما در این شرایط بازار سهام چه وضعیتی داشت؟

شاخص کل بورس در این روز توانست با رشدی ۶۵۴۳ پله‌ای، در کانال ۳۶۷ هزار واحدی قرار بگیرد و همچنین شاخص کل هم وزن نیز رشدی ۲۸۶۷ واحدی را پشت سر گذاشت

7 دی

شاخص بازار سهام امروز یک روند صعودی را پشت سر گذاشت.

در همین حال بازار خودرو امروز یک روند باثباتی را پشت سر گذاشت.

نخستین بررسی‌ها از قیمت خودروهای بازار در هفته جاری نشان دهنده ثبات است. ۱۷ خودرو مورد بررسی (معادل ۴۹ درصد از کل خودروهای بررسی شده) ثبات خود را حفظ کرده‌اند.

از اخبار مهم امروز وعده رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه نرخ تورم با عملیات بازار باز کاهش می‌یابد، اعلام نحوه فعال‌سازی رمز پویا در بانک‌های مختلف، اعلام اینکه ظریف به نیویورک می‌رود، اعلام نحوه مالیات برای صادرکنندگان در سال ۹۹ و بررسی روند تغییرات مسکن در امسال بود.

اما درباره پیش‌بینی وضعیت بازارها هم امروز تجارت‌نیوز در گزارش‌هایی به این مساله پرداخت.

درباره بازار طلا، رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: چنانچه روند بازار طبق هفته گذشته پیش رود افزایش قیمت طلا ادامه‌دار است. ممکن است در برخی ساعات روز شاهد کاهش قیمت طلا باشیم اما این نوسان کاهشی قیمت طلا مقطعی است.

در بازار سهام، نظرسنجی این هفته تجارت‌نیوز از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که تحلیل‌گران، بورس را در هفته دوم دی ماه سال ۱۳۹۸ متعادل و مثبت دانسته و گروه خودرویی را پیشتاز هفته جاری عنوان کرده‌اند.

در پیش‌بینی تجارت‌نیوز از وضعیت بازارها در هفته جاری نیز اشاره شده است: به نظر می‌رسد در کنار اخبار سیاسی حاوی پیام نااطمینانی، در بخش اقتصادی نیز اخبار آنچنان امیدبخشی به چشم نمی‌خورد که بتوان گفت بر اساس آن تغییر روند بازارهای طلا و ارز محتمل است. اما در سوی دیگر در بازار سهام با توجه به اخبار سیاسی مورد اشاره احتمالا وضعیت این بازار به مانند هفته گذشته نباشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.