کد مطلب: ۴۲۱۲۲۳

نوسان شدید در بازار طلا و سکه / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۰/۱۴

نوسان شدید در بازار طلا و سکه / قیمت طلا و دلار امروز 98/10/14

قیمت طلا و سکه در بازار امروز با توجه به افزایش چشمگیر بهای جهانی طلا و جهش نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت طلا و سکه رشد پیدا کرد و هر گرم طلای 18 عیار به 494 هزار و 19 تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شب گذشته بازارهای جهانی در حالی بسته شد که قیمت طلا متاثر از حمله تروریستی پنج‌شنبه شب آمریکا به کاروان سردار سلیمانی در بغداد بیش از 20 دلار افزایش یافت و با رسیدن به رقم 1552 دلار در هر اونس رکورد چهار ماهه خود را شکست.

براساس گزارش خبرگزاری فارکس استریت، در آخرین روز معاملات هفته، طلا با تکیه بر روند افزایشی چهار ماهه اخیرش، باز هم شاهد افزایش قیمت بود و در همین حال، تقاضای خرید آن نیز بیشتر شد. موج جدید تنش های خاورمیانه تقاضای زیادی برای گریز از ریسک بازار رقم زد و معامله کنندگان و سرمایه گزاران را به سوی فلزات با ارزش کشاند.

طلا از افزایش تنش های جغرافیای سیاسی بهره می‌برد

با خبر حمله هوایی آمریکا و کشته شدن مقام ارشد نظامی ایران، و همچنین گفته رهبر ایران مبنی بر اینکه انتقام سختی در انتظار آمریکا خواهد بود، تنش ها در خاورمیانه بالا گرفت.

پیامد این وضعیت به وضوح در بازارهای سهام جهان و به ویژه با افت ارزش دارایی های آمریکا نمایان بود که به نوبه خود به افزایش بهای طلا و دیگر فلزهای ارشمند کمک کرد. با این همه دلار آمریکا با کمی تقویت شدن توانست بر کالای دلار محور اثر بگذارد.

گزارش های ISM PMI آمریکا در خصوص تعیین فعالیت های کوتاه مدت خود چشم به راه نشست آمریکای لاتین می باشد. تمرکز اصلی با این حال بر آخرین سیاست پولی کمیته بازار آزاد فدرال خواهد بود که نقش اساسی در جهت دهی به روند حرکتی کالاها بازی می کند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۱۰/۱۴ تا ساعت 15، 13,333 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 13230 تومان و 13330 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز 14,830 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4686 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 14730 تومان و 14830 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 17 و 45 دقیقه، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 850 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 890 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به روز پنج‌شنبه افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 494 هزار و 19 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 460 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 520 هزار تومان و 930 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به نظرت طا ارزان میشه