خبر مهم:

کد مطلب: ۴۲۷۵۸۱

نایب رئیس اتحادیه طلای تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

افزایش قیمت انس جهانی غیرممکن نیست / ادامه نوسان‌ قیمت طلا در هفته دوم بهمن

افزایش قیمت انس جهانی غیرممکن نیست / ادامه نوسان‌ قیمت طلا در هفته دوم بهمن

نایب رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: انس جهانی طلا نسبت به هفته گذشته 17 دلار گران شد. چنانچه اتفاق سیاسی خاصی رخ ندهد قیمت طلا تا روز دوشنبه نوسان جزیی خواهد داشت.

نایب رئیس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است انس جهانی طلا به رقم یک هزار و 600 دلار برسد؟ به تجارت‌نیوز گفت: شاخص جهانی قیمت دلار در حال افزایش است. افزایش انس جهانی قیمت دلار دور از انتظار نیست. ممکن است به دلیل بهبود برخی شاخص‌های اقتصادی در آمریکا هر انس طلای جهانی به یک هزار و 600 دلار برسد. کما اینکه این رقم مطرح شده را در دو هفته گذشته در بازارهای جهانی طلا شاهد بودیم.

محمد کشتی‌آرای با اشاره به افزایش قیمت طلا در هفته دوم بهمن ماه اظهار کرد: قیمت انس جهانی طلا نسبت به روز جمعه حدود شش دلار گران شده است، همچنین بررسی کارنامه هفتگی نشان می‌دهد قیمت انس جهانی طلا این هفته نسبت به مشابه هفته گذشته حدود 17 دلار گران شده است. یعنی هفته گذشته قیمت هر انس طلا به یک هزار و 572 دلار می‌رسید این در حالی است که در اولین معاملات این هفته این نرخ به یک هزار و 589 دلار رسیده است.

او همچنین درباره وضعیت بازار گفت: بازار طلای تهران در رکود به سر می‌برد، با افزایش قیمت‌ها و همچنین ایام فاطمیه تقاضایی برای خرید طلا مشاهده نمی‌شود. همچنین قیمت طلای 18 عیار نیز نسبت به اوایل هفته گذشته حدود 15 هزار تومان گران شد و امروز هر گرم طلای 18 عیار حدودا به قیمت 514 تومان معامله می‌شود. افزایش قیمت طلا همچنین بر قیمت سکه نیز اثرگذار بوده به طوری‌که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در روز شنبه با رشد 150 هزار تومانی به قیمت پنج میلیون و 55 هزار تومان رسید.

سرمایه‌گذاری در طلا زیان‌ده نیست

کشتی‌آرای در ادامه گفت: هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب به قیمت دو میلیون و 570 هزار تومان، یک میلیون و 550 هزار تومان و 930 هزار تومان خرید و فروش شده است. این ارقام در حالی مطرح می‌شود که با رشد قیمت انس جهانی و افزایش قیمت دلار باید عنوان کرد که حباب سکه به صفر رسیده و تمام سکه دیگر حبابی ندارد.

او در توصیه‌ای به مردم گفت: از قدیم خرید طلا اقدام خوبی برای سرمایه‌گذاری بوده، این در حالی است که در این شرایط نمی‌توان برای مردم تصمیم گرفت و به آنها توصیه خرید طلا کرد؛ چرا که قیمت طلا بر اساس معیارهای سیاسی و اقتصادی در حال تغییر است. چنانچه اتفاق سیاسی خاصی رخ ندهد قیمت طلا تا روز دوشنبه نوسان جزئی خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.