کد مطلب: ۴۵۷۲۶۷

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۲۰

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۲۰

یک کارشناس با سابقه بازار طلا پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری میلادی قیمت هر اونس طلا از مرز ۱۹۲۰ دلار عبور خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از راشاتودی، پیتر هاگ، مدیر معاملات جهانی موسسه کیتکو می‌گوید: قیمت طلا تا پایان سال جاری از مرز ۱۹۲۰ دلار در هر اونس که در سال ۲۰۱۱ به ثبت رسیده بود، عبور خواهد کرد.

وی گفت: در کوتاه مدت به خصوص بر مبنای عوامل فصلی قیمت طلا ممکن است روند نسبتا کم نوسانی را تجربه کند، اما تا پایان سال جاری من فکر می‌کنم که رکورد قبلی قیمت طلا که در سال ۲۰۱۱ و با ۱۹۲۰ دلار در هر اونس به ثبت رسید خواهد شکست و ممکن است حتی به بیشتر از این قیمت نیز افزایش یابد.

به گفته این کارشناس باسابقه بازار طلا در حالی که هنوز تا پایان شیوع ویروس کرونا راه زیادی باقی مانده، بسیاری از مخاطرات بنیادی که رشد اقتصادی در کشورهای جهان را تهدید می‌کند حداقل تا سال آینده پابرجا خواهند بود.

هاگ می‌گوید: تداوم خسارت به اقتصادهای کشورهای جهان می‌تواند به شکل‌گیری روند اصلاح دوباره در بازار کالاهای اساسی منجر شود و ممکن است طلا همگام با بازارهای بورس پیش از رشد دوباره کمی کاهش قیمت را تجربه کند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.