خبر مهم:

کد مطلب: ۴۸۹۹۴۲

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۸ آبان ۹۹ / کاهش قیمت دلار ادامه دارد؟

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 18 آبان 99 / کاهش قیمت دلار ادامه دارد؟

دلار روز شنبه ۲ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و با نزول از کانال‌های ۲۶ و ۲۵ هزار تومانی به بهای ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. اما برای بازار دلار امروز چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار روز شنبه ۲ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و با نزول از کانال‌های ۲۶ و ۲۵ هزار تومانی به بهای ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. اما برای بازار دلار امروز چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

دیروز رئیس کل بانک مرکزی گفت: اعتقاد بانک مرکزی این است که به‌صورت طبیعی و در چارچوب فرآیند‌های بازار، باید اجازه تخیله انتظارات متراکم شده به بازار ارز داده شود. لذا، بانک مرکزی با رصد دقیق بازار ارز و عوامل شکل دهنده و موثر برآن و به دور از هیجان، اقدامات لازم را انجام خواهد داد. این سخنان همتی در روز اعلام نتیجه انتخابات آمریکا در حالیست که از نگاه خیلی از فعالان بازار انتخابات آمریکا عامل اصلی افت قیمت دلار بوده است.

در این مورد دنیای اقتصاد نیز نوشت: دو نگاه متناقض در مورد آینده قیمت دلار وجود دارد؛ دسته‌ای که باور دارند، بازار به کف خورده و وقت خرید تدریجی است و گروهی که معتقدند بازار هم چنان در معرض افت بیشتر قیمت دارد و انتظار قیمت‌های بسیار پایین تری را می‌کشند. برخی افزایشی‌های بازار اعتقاد دارند دلار پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا را با ریزش‌های پنج‌شنبه و جمعه پیش‌خور کرده است. این گروه حتی انتظار ندارند، این ارز بدون کمک و عرضه بازار ساز به زیر ۲۵ هزار تومان برود.

این در حالی است که عده دیگری باور دارند، بازار در مسیر سال ۹۷ حرکت می‌کند. از نگاه آنها، بازار پس از ریزش‌های سنگین، دچار رکود می‌شود و سپس به‌صورت تدریجی راه نزول آرام را در پیش می‌گیرد. به باور این گروه، دلار دیگر مکان امنی برای سرمایه‌گذاری نیست و ریسک بالایی دارد. در این میان، دسته‌ای از معامله‌گران نیز همچنان نگاه مشخصی به بازار ندارند و به‌احتمال‌زیاد ترجیح می‌دهند، امروز هم مانند هفته گذشته بیشتر تماشاچی وقایع بازار باشند و تا زمانی که قیمت‌ها به ثبات نسبی نرسیده‌اند، خریدوفروش خاصی را انجام ندهند.

در این میان، برای بسیاری از معامله‌گران بازار داخلی، روند قیمت درهم نیز اهمیت زیادی دارد. نرخ حواله درهم روز شنبه به زیر مرز ۷ هزار تومان رفت و این عامل به عنوان یک متغیر کاهشی مهم در بازار عمل کرد.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ا رز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.