فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۴۹۸۹۷۹

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۴ آذر ۹۹

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 24 آذر 99

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 129 هزار و 400 معامله شد. همچنین قیمت سکه طرح جدید در قیمت 11 میلیون و 980 هزارتومان معامله شد. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 129 هزار و 400 معامله شد. همچنین قیمت سکه طرح جدید در قیمت 11 میلیون و 980 هزارتومان معامله شد. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گفته نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران، چنانچه امروز قیمت انس جهانی طلا و قیمت دلار کاهش یابد، قیمت طلا و سکه هم ارزان می‌شود.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: در بازار سکه، برخی از معامله‌گران چنانکه گفته شد به روند طلای جهانی امید بسته‌اند. برخی تحلیلگران باور دارند، هفته جاری شروع فصل خوبی برای طلاست. شون لاسک، یکی از مدیران والش تریدینگ به کیتکونیوز گفت: بر مبنای الگوهای معاملات تاریخی، یکی از بهترین زمان‌ها برای طلا از اواسط دسامبر تا روز ولنتاین است. در حال حاضر طلا موفق شده است سطح ۱۸۳۰ دلار را حفظ کند که به معنای رشد ۲۰ درصدی قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون است. این موضوع با در نظر گرفتن این حقیقت که طلا در چند ماه گذشته در وضعیت تحکیم بوده، قابل ملاحظه است.

وی در ادامه افزود: تا پایان سال طلا احتمالا به قیمت بالاتری صعود می‌کند و این یک پروسه کند خواهد بود که طی آن طلا به محدوده معاملاتی ۱۸۵۰ تا ۱۹۰۰ دلار پیش می‌رود. تصویر کلان تغییر نکرده و تا زمانی که واکسن به‌طور گسترده توزیع نشود، طلا عملکرد خوبی خواهد داشت، به خصوص که چاپ پول همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.