فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۰۲۲۴۷

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۸ دی ۹۹

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 8 دی 99

قیمت دلار دیروز در بازار آزاد ۱۰۰ تومان افزایش داشت و به رقم ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. همچنین قیمت این اسکناس امریکایی در بازار متشکل ۲۵,۴۲۹ تومان ثبت شد. اما امروز از اخبار رسمی چه سیگنال‌هایی برای این بازار مشاهده می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار دیروز در بازار آزاد ۱۰۰ تومان افزایش داشت و به رقم ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. همچنین قیمت این اسکناس امریکایی در بازار متشکل ۲۵,۴۲۹ تومان ثبت شد. اما امروز از اخبار رسمی چه سیگنال‌هایی برای این بازار مشاهده می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: در دومین روز هفته، دلار مسیر کاهشی را ادامه نداد و توانست حمایت ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومانی را حفظ کند. به گفته فعالان، مهم‌ترین عاملی که موجب شد، قیمت دلار از مسیر نزولی خارج شود، تغییر رفتار در سمت تقاضای حواله‌های ارزی بود. روز دوشنبه حواله درهم نه تنها به زیر ۷ هزار و ۱۰۰ تومان نرفت که با افزایش خریدها توانست بالای سطح ۷ هزار و ۱۵۰تومان قرار بگیرد. رشد قیمتی درهم به سرعت سمت و سوی انتظارات در بازار داخلی را تحت‌تاثیر قرار داد و زمینه‌ساز افزایش خرید معامله‌گران دلار شد.

گروهی معتقدند، تقاضای شرکت‌های تجاری برای تسویه‌های ارزی در آستانه سال نو میلادی بالاست و همین مساله، زمینه‌ساز رفتن درهم به بالای ۷ هزار و ۱۵۰ تومان شده است. دسته دیگری از معامله‌گران معتقدند، با بازگشت ثبات به بازار، برخی از تجار تصمیم گرفته‌اند ارز حواله‌ای مورد نیاز خود را تهیه کنند تا کالاهای خود را به بازار شب عید برسانند.

با این حال، به نظر می‌رسد بازار بیشتر در الگوی نوسانی قرار دارد و اتفاق جدیدی در بازار رخ نداده است که زمینه‌ساز تغییر شدید قیمت‌ها شود. از نگاه این گروه، هفته جاری نیز اتفاق تازه‌ای در بازار رخ نخواهد داد. به باور این گروه، بازار ارز برای یک نوسان شدید و قرار گرفتن در مسیر کاهشی یا افزایشی مشخص نیاز به یک خبر واقعی و تاثیرگذار دارد و حداقل فعلا خبر خاصی در بازار نیست.

برخی از فعالان انتظار دارند که دوره کم‌نوسان دلار حتی تا سال بعد نیز ادامه پیدا کند.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.