خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۵۴۲۸۸۷

آخرین قیمت طلا پیش از امروز ۳۰ اردیبهشت / در بازار طلا چه پیش‌بینی‌هایی وجود دارد؟

آخرین قیمت طلا پیش از امروز ۳۰ اردیبهشت / در بازار طلا چه پیش‌بینی‌هایی وجود دارد؟

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه (۲۹ اردیبهشت) با ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۱۵ هزار تومان معامله شد. پیش‌بینی‌ها در بازار طلا چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه (۲۹ اردیبهشت) با ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۱۵ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد دیروز (۲۹ اردیبهشت) با ۱۵۱ هزار تومان کاهش، ۹ میلیون و ۹۴۷ هزار تومان معامله شد.

ثبات بازار طلا در گرو کنترل نرخ ارز

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره روند دیروز (چهارنشبه) بازار سکه و طلا توضیح داد: در یک مدت طولانی، به دلیل کنترل نرخ ارز یک آرامشی در بازار طلا حاکم بود. در جریان هفته گذشته حرکت نوسانی در بازارهای طلا و دلار شکل گرفت.

محمدولی با اشاره به اینکه روند نوسانی در بازار دوباره شکل گرفته است ادامه داد: با توجه به آن که در روز سه‌شنبه و چهارشنبه نرخ ارز کنترل شد، قیمت طلا و سکه کاهش یافت. اگر روند کنترلی در بازار دلار ادامه داشته باشد می‌توان امیدوار بود حرکات نوسانی قیمت در بازار سکه و طلا کاهش پیدا کند.

رئیس اتحادیه طلا درباره فاکتورهای موثر در بازار طلا و سکه معتقد است نشست برجامی وین یکی از عوامل موثر و مبهم در بازار طلا است. همچنین نگاه اقتصادی مسئولان به نرخ ارز و روند کنترلی در بازار دلار، می‌تواند در روند آینده بازار سکه موثر باشد.

دنیای اقتصاد درباره بازار طلا نوشت:

عقبگرد اونس طلا

طلا از ابتدای هفته تحت‌تاثیر بالا رفتن انتظارات تورمی در محیط استمرار نرخ‌های بهره اندک، رشد پرجنب و جوشی داشت. در چنین فضایی قیمت‌های کالا بالا رفته و ارزش دلار ضعیف‌تر شده و قطعا قیمت طلا منعکس کننده وضعیت مذکور است.

قیمت طلا پس از این‌که در اوایل مارس به پایین‌ترین رکورد ۹ ماهه سقوط کرد، حدود ۱۹۰ دلار (معادل ۱۱ درصد) افزایش داشته که تحت‌تاثیر عقب‌نشینی دلار آمریکا و انتظارات تورمی بوده است. بهای اونس در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در آستانه انتشار گزارش نشست ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا، از بالاترین حد چهار ماه گذشته عقب‌تر رفت و تا ساعت ۱۶ به وقت تهران به ۱۸۵۳ دلار رسید. اما پس از آن رو به افزایش گذاشت و تا ساعت ۲۰ به وقت تهران به ۱۸۸۳ دلار رسید.

نوسانات قیمتی سکه

در معاملات روز چهارشنبه بازار طلا، بهای سکه تحت‌الشعاع عقبگرد اونس جهانی از اوج چهار ماه گذشته و همچنین اخبار مثبت از جمع‌بندی مذاکرات وین که منجر به از دست رفتن کانال ۲۳ هزار تومانی برای دلار شد، کاهش قیمت را تجربه کرد و در حفظ کانال ۱۰ میلیونی ناکام ماند. بازگشایی بازار طلا پس از تعطیلات که با جهش مولفه خارجی و پرش دلار به کانال جدید همراه شد، شاهد افزایش قیمت‌های پیاپی بود. اما با کم‌رمق شدن داد و ستدهای جهانی و بازگشت دلار به سطوح پایین‌تر، قیمت‌ها در بازار سکه نیز افت کرد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز گذشته به ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. با این وجود تقاضا همچنان در سطح پایینی قرار دارد و می‌توان گفت معاملات به حداقل رسیده چرا که دارندگان طلا و سکه منتظر افزایش بیشتر قیمت‌ها هستند و متقاضیان به کاهش مجدد نرخ‌ها چشم دوخته‌اند.

آخرین اخبار مرتبط با بازار طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.