کد مطلب: ۵۵۷۹۹۶

قیمت سکه تمام طرح قدیم به ۱۰۵۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۴/۷

قیمت سکه تمام طرح قدیم به ۱۰۵۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۴/۷

قیمت طلا و سکه امروز با توجه به ثبات بهای جهانی فلز گرانبها و افزایش نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح قدیم به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات بازارهای جهانی در حالی امروز دوشنبه آغاز شد که قیمت طلا تحت تاثیر افت ارزش دلار و کاهش نگرانی‌ها از تورم آمریکا با رشد ناچیزی روبرو بود و به ۱۷۸۱ دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد.

هزینه مصرف کننده آمریکا در ماه مه متوقف شد در حالی که شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی که معیار تورم مورد نظر بانک مرکزی آمریکاست، پایینتر از حد انتظارات بود.

نیل کاشکاری، رییس بانک فدرال رزرو مینیاپولیس روز جمعه اعلام کرد انتظار دارد نرخ تورم بالای اخیر ادامه پیدا نکند و شمار آمریکاییهایی که در پاییز به بازار کار برمی گردند افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، در بخش فیزیکی، بازار طلا در چین که بزرگترین بازار مصرفی جهان است هفته گذشته نرخ بالاتری پیدا کرد در حالی که خریداران در هند با بازگشایی جواهرفروشیهای بیشتری دست نگه داشته و منتظر کاهش بیشتر قیمتها هستند.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز هفتم تیر ساعت ۱۹، نسبت به دیروز افزایش یافت و ۲۴ هزار و ۷۷۹ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۴ هزار و ۴۲۸ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳ هزار و ۹۴۵ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز افزایش یافت و در رقم ۲۸ هزار و ۲۹۱ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۵۰۱۲ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۸۷۷ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۳۰۵ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۶۲ هزار و ۶۰۲ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.