کد مطلب: ۵۶۴۷۶۱

قیمت سکه امامی به ۱۰۵۵۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۴/۲۸

قیمت سکه امامی به ۱۰۵۵۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۴/۲۸

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر افت بهای جهانی فلز گرانبها و کاهش نرخ ارز بود که بر این اساس قیمت سکه امامی به ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه باتوجه به عقب نشینی بازده اوراق قرضه و نگرانی‌‌ها نسبت به افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ که تقاضا برای دارایی امن را تقویت کرد، اندکی افزایش یافت.

براساس گزارش ایسنا، جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در این باره گفت: ریسک گریزی در بازارهای آسیایی پس از عملکرد ضعیف وال استریت در روز جمعه موج می زند و در حال حاضر هیچ روند واضحی در بازار طلا وجود ندارد.

فضا در بازارهای مالی ضعیف مانده زیرا فشارهای تورمی رو به رشد و افزایش بی وقفه موارد کرونا ریسک پذیری را متاثر کرده‌اند.

بسیاری از کشورها به خصوص در آسیا در تلاش برای محدود کردن شیوع نوع دلتای بسیار مسری ویروس کرونا هستند و مجبور شده‌اند به تدابیر قرنطینه متوسل شوند.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله به پایینترین حد در دو هفته اخیر نزول کرد و هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کاهش داد. با این حال رشد ارزش دلار مانع صعود بیشتر قیمت طلا شد. شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب ۰.۱ درصد رشد کرد و نزدیک به بالاترین رکورد سه ماه اخیر ایستاد.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای «اس پی دی آر گلد تراست» که بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۰۲۸.۵۵ تن رسید که پایینترین میزان از ۱۴ مه بود.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۸ تیر تا ساعت ۱۹، نسبت به دیروز کاهش یافت و ۲۴ هزار و ۴۷۰ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۴ هزار و ۵۹ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳ هزار و ۵۸۲ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز کاهش یافت و به رقم ۲۸ هزار و ۷۸۵ تومان رسید.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۵۷ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۷۸۳ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۲۱۴ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۴۹ هزار و ۲۱۳ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.