خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۹۸۱۲

قیمت نیم سکه به ۵۷۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۵/۱۶

قیمت نیم سکه به ۵۷۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۵/۱۶

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر کاهش شدید بهای جهانی طلا و کاهش جزئی نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت نیم سکه به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازارهای جهانی در حالی شب گذشته بسته شد که قیمت طلا پس از انتشار گزارشی قوی از بازار آمریکا و تقویت احتمال انقباضی شدن سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، ۴۵ دلار کاهش یافت و سرانجام در رقم ۱۷۶۳ دلار به کار خود پایان داد.

براساس گزارش ایسنا، فضا در بازار طلا نسبتا نوسانی بوده و قیمتها در بازه معاملاتی کوچکی مانده اند. در نظرسنجی هفته پیش هیچ کدام از تحلیلگران وال استریت کاهش قیمت طلا را پیش بینی نکرده بودند اما در نظرسنجی هفته جاری موضع آنها چرخش ۱۸۰ درجه ای پیدا کرد.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA اظهار کرد: در مواجهه با موانع بنیادین مانند رشد بازده اوراق قرضه و دلار قویتر، مشکل بتوان نسبت به طلا خوش بین بود. به نظر می رسد طلا آماده عقبگرد است و اگر نتواند حمایت در سطح ۱۷۵۰ دلار را حفظ کند، حمایت مهم بعدی این فلز در ۱۷۰۰ و سپس ۱۶۸۰ دلار قرار دارد.

اگرچه طلا پس از این که موفق نشد مقاومت در میانگین قیمت ۲۰۰ روزه را که در حدود سطح ۱۸۳۰ دلار قرار دارد، بشکند در کل هفته با فشار کاهشی روبرو بود اما ریزش قیمت این فلز ارزشمند پس از انتشار گزارش اشتغال ماهانه در بعدازظهر روز جمعه شدت گرفت. وزارت کار آمریکا اعلام کرد اقتصاد این کشور در ژوییه ۹۴۳ هزار شغل ایجاد کرده که آمار مذکور بهتر از حد مطلوب بوده است.

جدیدترین آمار اشتغال بازارهای سهام را به رکورد بالایی رسانده و دلار آمریکا را تقویت کرد و بازده اوراق قرضه را بالاتر بود. همه این عوامل برای طلا منفی بودند.

اقتصاددانان اظهار کردند آمار اشتغال مثبت راه را برای تعدیل برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه تا پایان سال هموار می کند. بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا این موضوع را در سمپوزیوم جکسون هال در اواخر ماه جاری یا در نشست سیاست پولی سپتامبر مطرح کند.

تحلیلگران پیش بینی کردند طلا در کوتاه مدت ممکن است به تقلا بیافتد زیرا بانک مرکزی به دنبال تحکیم سیاستهای پولی فوق تسهیلی خود است. مارک چندلر، مدیرکل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس به کیتکونیوز گفت: طلا حمایت در سطح ۱۷۵۰ دلار را امتحان خواهد کرد و اگر این سطح شکسته شود ممکن است تا سطح ۱۷۳۵ دلار عقب نشینی کند.

آدریان دی، رئیس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی اظهار کرد: درباره روند قیمت طلا در کوتاه مدت نظر خنثی دارد و عقب نشینی یک اصلاح قیمت مناسب و ضروری است. وی افزود: روند حرکت دلار آمریکا را زیرنظر خواهد داشت.

اگرچه فضا در بازار طلا کاملا بدبینانه شده است اما بعضی از تحلیلگران عنوان کردند سرمایه گذاران توجه بیش از حدی به حرکت قیمت کوتاه مدت نشان می دهند. بسیاری از تحلیلگران خاطرنشان کردند که نرخهای بهره در بلندمدت افزایش پیدا نمی‌کنند که همچنان فضای مثبتی برای طلا محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۶ مرداد تا ساعت ۱۹، نسبت به روز پنج‌شنبه افزایش یافت و به رقم ۲۵ هزار و ۶۳۱ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۵۳ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۵۵۷ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به روز پنج‌شنبه کاهش یافت و به رقم ۲۹ هزار و ۴۶۸ تومان رسید.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۳۹ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۹ هزار و ۴۷۳ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۸۸۹ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۸۱ هزار و ۵۳۲ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.