کد مطلب: ۵۹۳۲۴۲

مسیر اونس جهانی افزایشی است؟ / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۱۱ آبان ۱۴۰۰

مسیر اونس جهانی افزایشی است؟ / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۱۱ آبان ۱۴۰۰

در پی صعود طلا در بازارهای جهانی قیمت طلا و سکه در بازار دیروز تعیین شد که به این ترتیب سکه تمام بهار آزادی با ۷۵۰۰۰ تومان افزایش ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند، اندکی افزایش یافت.

فلز زرد ماه نوامبر را با رشدی اندک آغاز کرد. طلا که در ماه اکتبر به خاطر سیگنال‌هایی غالبا منفی از اقتصاد آمریکا توانست ۵۸ دلار پیشروی کند، در نخستین روز معاملاتی نوامبر با وجود افزایش بازدهی اوراق خزانه‌داری و بهبود شاخص دلار آمریکا، نتوانست مانور قابل‌توجهی را در روند خود ثبت کند. طلا تا زمان تهیه این گزارش توانست با ۶ دلار رشد تا هزار و ۷۹۰ دلار پیشروی کند. به نظر می‌رسد این رخوت طلا ناشی از انتظار برای دو جلسه پیش‌رو فدرال رزرو و بانک مرکزی انگلستان در هفته جاری است. مقامات مالی انگلیس در روز پنج‌شنبه نرخ بهره جدید را اعلام خواهند کرد. جلسه دو روزه فدرال نیز از روز چهارشنبه برای بحث و بررسی بسته‌های حمایتی و نرخ بهره برگزار خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود گزارش جدید اشتغال و بیکاری ایالات متحده نیز در هفته پیش‌رو توسط وزارت کار منتشر شود.

چشم طلا به لندن و واشنگتن

اونس جهانی در روز نخست ماه نوامبر در منطقه‌ای امن معامله شد. با این وجود که اوراق خزانه‌داری ایالات متحده و شاخص دلار آمریکا که ارزش آن را در برابر سبدی از ۶ ارز بزرگ دیگر جهان می‌سنجد، صعودی نسبتا قابل‌توجه داشتند، معامله‌گران طلا با احتیاط بالایی رفتار کردند. به حدی که نوسان آن تا زمان تهیه این گزارش از ۱۰ دلار فراتر نرفت. طلا که معاملات را در قیمت هزار و ۷۸۴ دلار آغاز کرد، در طول معاملات ۴دلار افت را تجربه کرد و از طرف دیگر تا هزار و ۷۹۰ دلار پیشروی کرد.

این رفتار احتیاطی از طرف معامله‌گران از نااطمینانی از سیاست‌های پولی ایالات متحده و اروپا در یازدهمین ماه میلادی نشات می‌گیرد. با توجه به جدول زمانی نشست‌های فدرال رزرو، نشستی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مقرر شده است که طی آن به احتمال زیاد برنامه زمانی دقیق‌تری برای فرجام بسته‌های حمایتی دولت و اعلام نرخ بهره جدید ارائه خواهد شد.(دنیای اقتصاد)

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز هم پیش بینی کرد: هر اونس طلا ممکن است حمایت در سطح ۱۷۷۶ دلار را مجددا تست کند و شکسته شدن این سطح ممکن است باعث شود تا سطح ۱۷۶۴ دلار عقب نشینی کند.

آماری که روز جمعه منتشر شد، نشان داد شاخص قیمت هزینه های مصرفی ماه گذشته افزایش یافت.

جفری هالی اظهار کرد: بانک مرکزی آمریکا بعید است بیش از آنچه که نشان داده است، موافق تحکیم سیاست پولی باشد. اگرچه ممکن است میزان تعدیل خرید ماهانه اوراق قرضه را افزایش دهد اما احتمالا با قدرت اعلام خواهد کرد که افزایش نرخهای بهره قریب الوقوع نخواهند بود. اما هیچ کدام از این موارد خبر خوبی برای طلا نیست زیرا دلار و بازده اوراق قرضه را بالاتر خواهند برد.

نشست سیاست پولی دو روزه بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه به پایان می‌رسد. طلا معمولا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم شناخته می‌شود با این حال تعدیل محرکهای مالی و افزایش نرخهای بهره برای مقابله با فشارهای تورمی، بازده اوراق قرضه دولتی را تقویت کرده و هزینه نگهداری از طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.