کد مطلب: ۶۰۶۴۲۴

مقاومت سکه و لبه حساس طلا / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲۲ آذر

مقاومت سکه و لبه حساس طلا / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲۲ آذر

همزمان با تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس شورای اسلامی، روند بازارهای داخلی امروز یکشنبه ۲۱ آذر کاهشی شد و قیمت طلا و سکه اندکی ارزان شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طلا که در عدد ۱۷۸۳ دلار بسته شده است، این هفته نشست مهم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا را با خود دارد زیرا بازار‌ها به گفته‌های پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا روی تسریع روند تعدیل تدابیر محرک مالی حساب باز کرده اند.

پاول گفته بود زمان آن رسیده که واژه موقتی را در توصیف تورم حذف کنیم، از طرفی نرخ تورم آمریکا ۶.۸ درصد اعلام شد و این یعنی فشارهای قیمت به اوج خود رسیده و انتظارات تورمی تعدیل خواهد شد.

دنیای اقتصاد نوشت:

مقاومت سکه در مرز حساس

سکه در دومین روز معاملاتی توانست در برابر فشار‌های واردشده از سوی اهرم خارجی آن و نرخ دلار در بازار داخل از خود مقاومت نشان دهد.

با وجود اینکه نرخ دلار نوسانات کاهشی را دنبال می‌کند و اونس طلا در بازار جهانی هفته منفی را پشت سر گذاشت، خریداران سکه سطح ۱۳میلیون تومانی را برای این فلز گرانبها حفظ کردند.

معامله‌گران انتظار دارند، در صورتی که سکه امامی مرز ۱۳میلیون تومانی را از دست بدهد، با حمایت ۱۲میلیون و ۸۰۰‌هزار تومانی مواجه شود و شکست محدوده یادشده می‌تواند فروشندگان زیادی را وارد بازار فلز گرانبهای داخلی کند.

با این حال، هر قطعه سکه امامی در معاملات روز یکشنبه، در سایه افت کمرنگ دلار، شاهد ریزش قیمتی کمی بود و در بالای مرز حساس خود معامله شد.

با شروع روند افزایشی سکه و نوسانات این فلز گرانبها در بازار، معامله‌گران مصرفی طلا نیز دچار تردید شدند.

لبه حساس طلا

اونس طلا در معاملات هفته گذشته بازار جهانی روند متعادلی را پشت سر گذاشت و خود را در قیمت ۱۷۸۳دلار تثبیت کرد.

فشارهای تورمی ناشی از آمارهای اقتصادی ایالات متحده آمریکا که تورم ۸/ ۶درصدی را نشان داد و همچنین تسریع روند تعدیل تدابیر محرک مالی فدرال‌‌‌رزرو برای اعمال تغییرات در نرخ بهره اوراق قرضه به منظور کنترل تورم، روند قیمت طلای جهانی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

به عقیده عده‌‌‌ای از کارشناسان بازار طلا باید توجه کرد که اعمال سیاست‌‌‌های مالی سختگیرانه از سوی فدرال‌‌‌رزرو تا چه حد می‌تواند باعث کاهش جذابیت این فلز زرد گرانبها برای سرمایه‌گذاران شود و قیمت طلا را برای بازه زمانی میان‌مدت دستخوش تغییرات کاهشی کند.

علاوه بر این تحلیلگران فنی بر این باورند، تا زمانی که طلا مجددا مرز ۱۸۰۰دلاری را فتح نکند، قرارگرفتن در روند صعودی کمی دور از انتظار است.

احتمال افزایش قیمت اونس

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۳ نفر شرکت کردند و از میان آنها ۴۶ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند و به همین تعداد نظر خنثی داشتند؛ هشت درصد هم به کاهش قیمت طلا رای دادند.

سرمایه گذاران هفته گذشته منتظر جدیدترین آمار تورم آمریکا بودند که عامل تعیین کننده در آستانه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا به شمار می رفت.

آمار نوامبر نشان داد قیمت مصرف کننده آمریکا با سریع‌ترین روند سالانه در حدود ۴۰ سال اخیر افزایش پیدا کرده و ۶.۸ درصد رشد کرده است.

با این حال این تغییر ماهانه کمتر از اکتبر بود و با ۰.۸ درصد رشدی که داشت به بازارها این امیدواری را داد که فشارهای قیمت به اوج خود رسیده است.

فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "بلو لاین فیوچرز" اظهار کرد: من نسبت به قیمت طلا خوش بین هستم. همه می‌دانند بانک مرکزی آمریکا چه اقدامی می‌خواهد انجام دهد و انتظارات تورمی تعدیل خواهد شد.

به گفته او، بازده اوراق قرضه پایین‌تر می رود و شاخص دلار ملایم‌تر می‌شود. طلا در مقطع فعلی در موقعیت بهتری قرار داد. همین وضعیت مشابه برای نقره دیده می شود.

آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.