فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۲۵۶۸۱

قیمت سکه امروز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

قیمت سکه امروز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

قیمت سکه امروز ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ با روندی کاهشی ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ثبت شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سکه امروز ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در بالاترین نرخ ۱۱ میلیون و ۷۰۰هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان ثبت شد.

قیمت نیم‌سکه شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شد.

قیمت ربع سکه سه میلیون و ۶۳۰ هزار تومان تعیین شد.

09 1

سردرگمی طلا و سکه بین گرانی و ارزانی

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر فشارهای تورمی ناشی از صعود قیمت‌های نفت، به بالاترین حد در بیش از یک هفته اخیر صعود کرد.

بر اساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۱۰ دلار و ۲۶ سنت رسید در حالی که ابتدای معاملات تا سطح ۱۸۱۴ دلار و ۹۱ سنت هم پیش رفته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۱۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI گفت: بزرگترین بخش تورم در حال حاضر قیمت نفت است و صرفنظر از این که نرخهای بهره چه میزان افزایش پیدا می کند، یک مشکل به شمار می رود. طلا اندکی وضعیت دفاعی پیدا کرده و پی برده که ممکن است در وضعیت ابرتورمی قرار بگیریم.

افزایش مقاومت طلا

قیمت طلا در معاملات بازار جهانی با ادامه نگرانی‌های تورم و تاثیر افزایش بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده پس از آمارهای این کشور افزایش یافت. در این بین نیز تنش‌‌‌های ژئوپلیتیکی در اروپای شرقی از این فلز ارزشمند حمایت کردند تا نرخ طلا به بالاترین سطح خود در دو هفته اخیر نزدیک شود.

بر این اساس هر اونس طلا در روز دوشنبه به قیمت ۱۸۱۳ دلار و ۳۵ سنت معامله شد. سرمایه‌گذاران این بازار در حال حاضر در انتظار انتشار آمارهای اقتصادی از تورم ایالات متحده آمریکا، از جمله شاخص قیمت مصرف‌کننده هستند. به طوری که داده‌‌‌های قوی این احتمال را افزایش می‌دهد که فدرال رزرو مجددا شروع به افزایش نرخ‌های بهره خواهد کرد. موضوعی که می‌تواند برای روند طلا در هفته جاری اندکی مشکل‌‌‌ساز شود و آن را با کاهش قیمت‌ها روبه‌رو کند.

آخرین نرخ سکه را در صفحه قیمت سکه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.