فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۳۳۰۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار و یورو امروز ۱۲ اسفند ۱۴۰۰/ حرکت طلا در کانال ارزانی ادامه دارد؟

قیمت دلار و یورو امروز ۱۲ اسفند ۱۴۰۰/ حرکت طلا در کانال ارزانی ادامه دارد؟

با قدرت گرفتن ارزش دلار و کاهش قیمت طلای جهانی، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فلز زرد همچنان در بازار از حمایت برخوردار است زیرا با توجه به عواقب جنگ، معامله گران سرمایه‌ های خود را به سمت طلا سوق داده تا بتوانند از سرمایه‌ های خود در برابر آثار اقتصادی جنگ محافظت کنند.

وضع تحریم‌های سنگین علیه روسیه این کشور را به‌شدت در معرض طرد شدن اقتصادی قرار داده ولی به علت وابستگی شدید اروپا به نفت روسیه، کشور های این ناحیه چندان علاقه زیادی به تحریم روسیه ندارند و حتی آلمان به‌ شدت در برابر این تحریم‌‌ها مقاومت می‌ کند.

سازمان ملل با صدور قطعنامه‌ای درباره بحران اوکراین، روسیه را محکوم کرد. همزمان ‌اتحادیه اروپا دسترسی هفت بانک روسیه از جمله «VTB»، «Rossiya»، «Otkritie» و Novikombank، Promsvyazbank»، «Sovcombank» و «VEB.RF» به سوئیفت را قطع کرد و با داده های اقتصادی دیشب آمریکا و کانادا اونس طلا با حدود ۲۲ دلار کاهش در محدوده ۱۹۲۰ دلار باقی ماند.

روسیه یک دیپلمات آمریکا را از مسکو‌ اخراج کرد که علت آن خودداری آمریکا از مذاکره برای روسیه اعلام شده است. همزمان بایدن ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را ممنوع کرد.

با جنگ اوکراین طلا خود را در کانال ۱۹۰۰ تثبیت کرد. کالا‌هایی که روسیه از تولید کنندگان اصلی آن است بیشتر تحت تاثیر تورم قرار می گیرند که شامل؛ نفت، گاز، آلومینیوم، پالادیوم، نیکل، گندم و ذرت هستند.

افزایش قیمت کالا‌های اساسی و حامل‌‌های انرژی و تورم ناشی از آن می‌تواند طلا را تا ۲۱۵۰ دلار نیز افزایش دهد. اگر درگیری‌‌ها در اوکراین ادامه‌‌دار باشد طلا همچنان افزایشی خواهد بود اما افزایش نرخ بهره بانکی باعث افت طلا خواهد شد.

با ورود طلا به کانال ۱۹۲۰ که ناشی از تحولات جنگ اوکراین بوده و عدم کشش بیت کوین در کانال ۴۴۰۰۰ دلاری و بازگشت مجدد به کانال پایین تر و به دنبال تحریم های نفتی آمریکا بر علیه روسیه، نفت به کانال ۱۱۶ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار ، در بازار آزاد امروز ۱۲ اسفند تا ساعت ۱۸، به رقم ۲۵ هزار و ۶۱۵ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۴ هزار و ۶۰۱ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۳۵۷ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۶۶۵۰ ریال اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۷ هزار و ۷۳۲ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۴۵۶ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۹۷ هزار ۱۸۷ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۷۸۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۸۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.