فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۴۰۷۹۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وضعیت بازار دلار، طلا و سکه/ افزایش قیمت دلار/ روند کاهشی طلا

وضعیت بازار دلار، طلا و سکه/ افزایش قیمت دلار/ روند کاهشی طلا

قیمت دلار و سکه امروز سه‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱، افزایش یافته. قیمت طلا و سکه اما نزولی است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار دلار، طلا و سکه ، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار تا حدودی افزایشی است. برخی کانال‌های تلگرامی، نرخ دلار را حدود ۲۶ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام کرده‌اند.

شروع دلار فردایی نیز در این کانال‌ها، در همین بازه قیمتی است و تا ۲۶,۸۰۰ هم رسیده. روز گذشته، آغاز معاملات دلار با قیمت ۲۶,۴۸۰ تومان بود. کف قیمت، ۲۶,۴۶۰ و سقف آن ۲۶,۷۳۰ تومان ثبت شد. آخرین معامله فردایی نیز با نرخ ۲۶,۴۲۰ تومان انجام شد.

اما امروز قیمت دلار در صرافی ملی با افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۵۳۱۶ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

در وجه دیگری از بازار دلار، طلا و سکه ، در قیمت طلا نیز امروز نوساناتی وجود دارد. قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر نزولی است و به یک میلیون و ۲۴۱ هزار و ۹۷۲ تومان رسیده.

قیمت سکه طرح جدید نیز اکنون روند افزایشی دارد و ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان ثبت شده است.

سکه طرح قدیم بر اساس اعلام ا تحادیه طلا و جواهر تهران در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و با نرخ ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی بازارهای دلار، طلا و سکه در ایران اثر می‌گذارد مذاکرات وین است. اما آخرین اخبار از این مذاکرات چه می‌گوید؟

افشاگری از نقش روسیه در عدم توافق

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شده است که به رغم برطرف شدن مانع‌تراشی روسیه، مانع ایجاد شده به وسیله ایران، پیشرفت در مذاکرات احیای برجام را متوقف کرده است. جوزپ بورل که دوشنبه پس از بازگشت از سفر به کشورهای حوزه خلیج فارس در پارلمان اروپا صحبت می‌کرد، در مورد مذاکرات وین گفت: در حالی که به حصول توافق این قدر نزدیک شده‌ایم، باعث تاسف است که به توافق دست پیدا نکنیم. نمی‌توانم تضمین دهم که توافقی وجود خواهد داشت.

او در ادامه گفت:‌ دو هفته پیش به نظر می‌آمد که در حال رسیدن به توافق هستیم. اما بعد با مانع تراشی روسیه مواجه شدیم.

به گفته بورل روسیه قصد داشت از توافق بر سر احیای برجام به عنوان اهرم فشاری علیه غرب در جنگ با اوکراین استفاده کند و مانع از لغو تحریم‌های مربوط به صادرات نفت ایران شود.

بورل گفت: اگر ایران تولید نفت را از سر بگیرد،‌ عرضه بیشتری در بازارهای جهانی وجود خواهد داشت و این به نفع روسیه نیست.

جوزپ بورل در ادامه گفت روسیه با دریافت تضمین‌های لازم از مخالفت دست کشید اما بروز اختلاف های دیگر از جمله تاکید ایران بر خروج نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا باعث توقف در پیشرفت مذاکرات شده است ( همشهری آنلاین ).

امیر عبداللهیان: توافق فراتر از برجام نخواهد بود

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در گفتگوی تلویزیونی در مورد آخرین روند مذاکرات گفت: توافق فراتر از برجام نخواهد بود. در حوزه لغو تحریم‌ها توانستیم پیشرفت‌های بزرگی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها خواستار مذاکره مستقیم بودند و مطرح می‌کردند که می‌خواهیم نشان دهیم که آقای بایدن، حسن نیت دارد. ما هم گفتیم آمریکا اگر حسن نیت دارد باید تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند. ما به دنبال عکس گرفتن نیستیم. به دنبال اقدام عملی هستیم و به واسطه‌ها هم گفتیم.

کاهش قیمت نفت

به گزارش تجارت‌نیوز، از روز گذشته، قیمت نفت تحت تاثیر لغو تحریم‌های روسیه از سوی اروپا و قرنطینه یکی از شهرهای بزرگ چین کاهشی شد. در لحظه تنظیم این خبر هر بشکه نفت برنت ، با قیمت ۱۱۱٫۸ دلار معامله می‌شود.

نفت سبد اوپک نیز با ۲٫۳۰ درصد افت به قیمت ۱۱۶ دلار داد و ستد می‌شود.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و به قیمت ۱,۹۲۳٫۶۲ دلار رسیده.

قیمت‌ها در بازار دلار، طلا و سکه در ایران نیز نوساناتی دارد.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.