فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۴۲۴۸۸

پیش‌بینی بازارهای دلار و طلا / نگاهی به بازارهای مالی ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازارهای دلار و طلا / نگاهی به بازارهای مالی ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

بازار دلار امروز روندی رو به بالا داشت و بازار طلا و سکه مسیری افزایشی را پیمودند. شاخص بورس نیز امروز صعودی بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز ۱۶ فروریدن ۱۴۰۱ بازار دلار، طلا و سکه مسیری افزایشی را پیمودند. شاخص بورس نیز صعودی بود.

پیش‌بینی بیت‌کوین

به نقل از دنیای‌اقتصاد ، فصل اول سال ۲۰۲۲ برای بازارهای جهانی پر از اخبار بنیادی بود. از جمله اخبار مهم بازار رمزارزها می‌توان به حمله روسیه به اوکراین، اعلام شش دوره افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و اقدام اتحادیه اروپا برای اعمال قوانین محدودکننده بر معاملات و مبادلات رمزارزها اشاره کرد.

نکته حائز اهمیت این است که با توجه به عملکرد بیت‌کوین در ادوار گذشته، در این دوره بازار واکنش خاصی به‌شدت گذشته نسبت به اخبار نداشته و انتظار می‌رود که در فصل دوم سال، بازار شاهد نوسانات بیشتری باشد.

در بورس سرمایه‌گذاری کنیم؟

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بورس می‌تواند امسال، عقب ماندگی خود را از بازارهای موازی جبران کند و بهترین گزنیه برای سرمایه‌گذاری است.

مهشید داداش‌زاده، کارشناس بازارهای مالی نیز تاکید می‌کند، بهترین سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۱ خرید سهام است.

افزایش نرخ تورم، کاهش موقت نرخ ارز، افزایش نرخ برخی از صنایع ریالی چند ریسک مهم در بازار هستند.

کارشناسان عقیده دارند که نسبت قیمت به درآمد یا همان P/E در بهترین وضعیت خود طی ۲۰ ماه اخیر قرار دارد. طبق گزارش‌های منتشر شده، نسبت شش واحدی قیمت به درآمد تحلیلی بازار، در سطوح میانگین بلندمدت بوده و نگرانی از بابت کاهش نسبت‌های ارزشگذاری امسال کمرنگ کرده است.

آمارها نشان می‌دهد که سود تقسیمی شرکت‌های بزرگ بازدهی بیش از ۱۰ درصدی خواهد داشت.

بررسی وضعیت ۷۰ شرکت مهم نشان می‌دهد که سود تقسیمی آن‌ها به قیمت روز در محدوده ۱۱٫۵ قرار دارد. در نتیجه با نزدیک شدن به فصل مجامع می‌توان سود خوبی از بورس کسب کرد.

125 page 0001 1

پیش‌بینی قیمت دلار

در میانه‌های سال گذشته نرخ ارز از ۳۰ هزار تومان فراتر رفت اما به تدریج کاهشی شد و حتی به کانال ۲۵ هزار تومان نیز رسید. اما دلار سال ۱۴۰۰ را با محدوده قیمتی ۲۶,۲۵۰ تا ۲۶,۲۸۰ تومان به پایان رساند.

بازار ارز سال جدید را با روند افزایشی آغاز کرد و در روزهای گذشته در کانال ۲۶ هزار و ۲۷ هزار تومانی در نوسان بوده است.

حجت قندی، اقتصاددان نیز چندی پیش به تجارت‌نیوز گفت: احتمال ثبات قیمت ارز در محدوده فعلی در کوتاه‌مدت بیشتر است اما شوک ارزی بعدی نیز چندان دور نیست.

او افزود: حتی در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات برجام، درآمدهای ارزی ایران در سال جاری افزایش می‌یابد و این موضوع احتمال وجود ثبات در قیمت دلار را بیشتر می‌کند.

این اقتصاددان گفت: احتمالا نرخ ارز در بازار آزاد در همین محدوده فعلی ۲۵ و ۲۶ هزار تومان باقی می‌ماند.

او در عین حال تاکید کرد: بازار، مردم و دولت نباید به تغییرات در حد چند هزار تومان حساس باشند. برای مثال نوسان در محدوده ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، برای قیمت دلار چندان شدید محسوب نمی‌شود.

پیش‌بینی بازار طلا و سکه

او درمورد آینده قیمت طلا درصورت امضای برجام ادامه داد: درصورت احیای برجام و اگر اتفاق خاص دیگری نیفتد طلا در همین حد باقی می‌ماند و بازه شگفت‌انگیری را تجربه نمی‌کند.

دیبا در مورد معاملات در شرایط ثبات بازار بیان کرد: معمولا در شرایطی که بازار در این سطح و ثبات قرار می‌گیرد عده زیادی به فکر فروش دارایی‌هایی می‌افتند تا سرمایه خود را به بازار دیگری منتقل کنند که اغلب پشیمان می‌شوند. در این سطح باید به مرور خرید کرد تا در زمان رشد بتوان سود خوبی بدست آورد.

آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.