کد مطلب: ۶۴۳۵۰۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وضعیت بازار دلار، طلا و سکه/ ثبات قیمت دلار، صعود طلا و سکه

وضعیت بازار دلار، طلا و سکه/ ثبات قیمت دلار، صعود طلا و سکه

قیمت‌ دلار، امروز شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ثابت و قیمت طلا و سکه صعودی است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار دلار، طلا و سکه ، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار تا حدودی ثابت است. برخی کانال‌های تلگرامی، نرخ دلار را بین ۲۷,۶۸۰ تا ۲۷,۷۰۰ تومان اعلام کرده‌اند.

دلار فردایی نیز در این کانال‌ها، در همین بازه قیمتی است. روز پنجشنبه، آغاز معاملات دلار با قیمت ۲۷,۷۰۰ تومان بود. کف قیمت، ۲۷,۵۶۰ و سقف آن ۲۷,۷۸۰ تومان ثبت شد. آخرین معامله فردایی نیز با نرخ ۲۷,۶۷۰ تومان انجام شد. روز جمعه روند دلار فردایی، کاهشی بود.

امروز قیمت دلار در صرافی ملی نیز بدون تغییر نسبت به روز پنجشنبه، ۲۵۲۷۰ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام ا تحادیه طلا و جواهر تهران ، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر صعودی است و به یک میلیون و ۲۹۵ هزار و ۵۲۹ تومان رسیده است.

اما قیمت سکه طرح جدید اکنون روند کاهشی دارد و ۱۲ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان ثبت شده است. سکه در روزهای گذشته ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با نرخ ۱۲ میلیون و هزار ۷۵۰ تومان معامله می‌شود.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و به قیمت ۱,۹۴۷٫۵۷ دلار معامله می‌شود.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی بازارهای دلار، طلا و سکه در ایران اثر می‌گذارد مذاکرات وین است.

واشنگتن پست: دولت بایدن قصد ندارد سپاه را از این فهرست حذف کند

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با بیان اینکه دولت آمریکا از مذاکره با ایران کناره گیری نمی‌کند، نوشت: کشورهای اروپایی از آمریکا خواسته‌اند تا راه حلی پیدا کند که توافق هسته‌ای با ایران حفظ شود.

این رسانه آمریکایی مدعی شد: تقاضای ایران از آمریکا برای خارج کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست موسوم به سازمان‌های تروریستی خارجی به اصلی‌ترین مانع در مقابل توافق با ایران تبدیل شده است اما دولت بایدن قصد ندارد سپاه را از این فهرست حذف کند.

احتمال آزادسازی ۷ میلیارد دلار ارزهای مسدودی ایران

ایرنا مدعی شده است که هفت میلیارد دلار از ارزهای مسدودی ایران، به شیوه انتقال بانکی به حساب‌های ایران واریز می‌شود.

فارس هم در این زمینه گزارش داد: براساس این توافق که به امضا و قطعیت رسیده است، چارچوب و فرآیند لازم برای رفع مسدودی بخش قابل توجهی از منابع ارزی مسدود شده ایران، مشخص شده و مورد توافق طرفین قرار گرفته است.

طبق این فرآیند، وجوه مسدودی در یک بازه زمانی مشخص طی چند هفته‌ در حساب های ایران وصول خواهد شد.

البته شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به انتخاب گفته است: برخی از کشورهایی که منابع ارزی ما در آنجا مسدود شده است، تقریبا دارند مدیریت می‌کنند تا توافق برجام انجام شود و آن زمان آزاد کنند. پس از انجام توافق دیگر دلیلی برای بلوکه کردن وجود ندارد. اگر هم توافق صورت نگیرد، باز ممکن است مثل چند سال گذشته بهانه‌هایی بیاورند اما چون متوجه شده‌اند که تا حدودی توافق نزدیک است، یک مقدار انعطاف نشان داده‌اند. امیدوارم با توجه به شرایط کنونی، منابع ارزی که متعلق به ما و حق کشورمان است هرچه زودتر از طریق رابطه بین بانکی آزاد شود.

این خبر روز گذشته نیز روند افزایشی قیمت دلار را کند کرد. امکان دارد همچنان مانع از افزایش هیجانی قیمت ارز شود.

هر چند پدرام سلطانی، فعال اقتصادی در این مورد نوشت: ۱۰ ماه پیش در ‎مذاکرات وین در همین نقطه‌ای بودند که اکنون هستند. در این مدت کشور نزدیک به ۳۰ میلیارد دلار درامد صادرات نفت را از دست داده، هزینه‌های دیگر تحریم بماند.

او افزود: اکنون آزاد شدن ۷ میلیارد دلار پول بانک مرکزی را دستاوردمی‌دانند، پولی که همان ۱۰ ماه پیش می‌توانست آزاد شود.

اخبار ضد و نقیض از احتمال خروج سپاه از فهرست تحریم‌ها

یکی از موارد مورد اختلاف بین ایران و آمریکا موضوع خروج سپاه از فهرست تحریم‌ها است. روز گذشته سناتور دموکرات، کریس مورفی: گفت آمریکا می‌تواند سپاه را از لیست تحریم‌ها خارج کند. اما این کار عملا فایده‌ای ندارد و موضوع بی‌اهمیتی است.

اما پس از آن،ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ایالات متحده مخالفت خود را با خروج نام نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست آمریکا درباره گروه‌های تروریستی اعلام کرد.

پیشنهاد امیرعبداللهیان به آمریکا در مورد مذاکرات وین

وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه صربستان با بیان اینکه ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار مصمم است، گفت: آمریکا باید به جای زیاده خواهی، ایجاد کندی و مانع در مسیر کار، با رویکردی واقع بینانه رفتار کند.

وزیر خارجه کشورمان مواضع چین، روسیه و سه کشور اروپایی را در مسیر رسیدن به توافق سازنده خواند.

امیرعبداللهیان نقش اتحادیه اروپا بویژه تلاش های جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و انریکه مورا مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا را فعال خواند ( ایرنا ).

وزیر امور خارجه آمریکا: به حصول توافق در وین خوش‌بین نیستم

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در روزهای اخیر گفته است: بابت به نتیجه رسیدن مذاکرات وین خوشبین نیست.

او افزود: با وجود تمام تلاش‌هایی که برای این مذاکرات انجام گرفته و با وجود این حقیقت که امنیت ما با وجود این توافق در وضعیت بهتری قرار خواهد گرفت، ما به نقطه توافق نرسیده‌ایم. ما باید ببینیم که آیا می‌توانیم به آن (توافق) برسیم یا نه.

موضع چین در مورد توقف در مذاکرات وین

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد آمریکا به‌عنوان مقصر وضعیت فعلی پیرامون برنامه هسته‌ای ایران باید هرچه سریع‌تر تصمیمات سیاسی خود را اتخاذ کند.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در نشستی خبری گفت: «مذاکرات بر سر احیای پایبندی به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) وارد مرحله نهایی شده است».

این دیپلمات چینی گفت:‌ «همه طرف‌ها درخصوص بیشتر قسمت‌های متن توافق برای از سرگیری پایبندی [به برجام] به اجماع رسیده‌اند و تعداد اندکی از موارد باقی مانده‌اند که باید حل شوند».

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: «آمریکا به عنوان مقصر بحران ایجاد شده در برنامه هسته‌ای ایران، باید هرچه سریع‌تر تصمیمات سیاسی خود را اتخاذ کرده و به‌صورت فعالانه به نگرانی‌های مشروع طرف ایرانی پاسخ دهد».

اسلامی: حرف زور نمی‌پذیریم

رییس سازمان انرژی اتمی در یک نشست خبری گفته است:

-مذاکرات توسط تیم ایران انجام شده و مراحل خودش را طی می‌کند.

-مساله مهم اراده ایران است که اعتمادسازی کند ولی هیچ موقع حرف زور را نمی‌پذیرد.

-ابهامات یک مکان مورد نظر آژانس رفع شده است و سه مکان دیگر مذاکراتش در حال بررسی است و نمایندگان آژانس احتمالا باید به ایران بیایند تا اینها را بررسی کنند.

-امروز مقدار مورد نظر اورانیوم ۶۰ درصدی به عنوان هدف تبدیل شده که حدودا دو و نیم کیلوست.

-حقیقت فناوری هسته‌ای‌مان را شفاف‌سازی می‌کنیم. برنامه‌هایمان را در سایت آژانس قرار می‌دهیم ( ایسنا ).

قیمت‌ها در بازارهای دلار، طلا و سکه تحت تاثیر اخبار مختلف نوساناتی دارد.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.