فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۴۶۵۴۳

پیش‌بینی بازارهای دلار و طلا / نگاهی به بازارهای مالی ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازارهای دلار و طلا / نگاهی به بازارهای مالی ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ دلار نسبتا کاهشی بود با این وجود با توجه به روند برجام احتمال بالا رفتن مجدد آن وجود دارد. در بازار طلا و سکه طلا روندی افزایشی و سکه روندی کاهشی داشتند. شاخص بورس نیز نزولی بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار امروز روندی نسبتا کاهشی داشت، اما با این وجود طبق گفته تحلیلگران ممکن است به‌دلیل اخباری که از برجام به گوش می‌رسد تا کانال‌های بالاتر نیز افزایش داشته باشد. از آنسو در بازار طلا و سکه روند متناقضی وجود داشت، طلا مسیری افزایشی و سکه مسیری کاهشی را ثبت کردند. شاخص بورس نیز صعودی بود.

پیش‌بینی بیت‌کوین

دیشب ویلیام کلمنته، تحلیلگر رمزارز ادعا کرد بازار برای رشدی عظیم آماده می‌شود. او ادعا می‌کند که نهادهای بزرگ صدها میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کردند. این کارشناس عقیده دارد رشد عطیم بازار به این زودی‌ها شروع نمی‌شود اما هر ریزشی فرصت خرید برای فعالان بزرگ بازار است.

از طرفی نسیم نیکولاس طالب، نویسنده معروف کتاب قوی سیاه در توئیت جدید خود این سناریو را مطرح کرده است. او نوشت: به دلیل افزایش نرخ بهره در آمریکا احتمالا شوق برای توکن‌های غیرقابل تعویض و بازار رمزارزها کاهش پیدا می‌کند.

بورس صعودی می‌شود؟

وحید نکویی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: فردا روند بورس صعودی است. اما احتمالا عرضه‌هایی در بازار داشته باشیم که جای نگرانی ندارد.

وی توضیح می‌دهد: همانطور که از قبل پیش‌بینی می‌شد شاخص کل و شاخص هم وزن برای شکست مقاومت‌های مهم یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۳۹۰ هزار واحدی کار سختی نداشتند. امروز شاخص کل به میزان ۲۶ هزار مثبت یا معادل ۱٫۸۱ درصد و شاخص هم‌وزن به میزان شش هزار و ۷۰۰ واحد برابر با ۱٫۷۳ درصد رشد کردند.

نکویی ادامه می‌دهد: انتظار می‌رود که میزان عرضه ها در روزهای آینده کمی اضافه شود. همچنین بورس برای رسید به سطوح جدید خودش نیروی تازه‌ای بگیرد این اصلاح می تواند به میزان pull back یا برگشت به محدوده ۱۴۹۰ و ۳۹۰ یعنی مقاومت های قبلی باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در نهایت می‌گوید: اما روند کلی بورس همچنان صعودی است. انتظار می‌رود شاخص کل ابتدا به محدوده یک میلیون و ۵۴۰ هزار و سپس ۵۸۰ هزار واحدی که مقاومت‌های بعدی است حرکت کند. در نتیجه عرضه‌های احتمالی بازار جای نگرانی ندارد. در حال حاضر گروه پتروشیمی با بیشترین میزان ورود پول حقیقی مورد توجه بازار است.

پیش‌بینی طلا

یکی از مولفه‌های تاثیرگذار بر فضای طلای داخلی نوسانات انس جهانی است. درحال حاضر قیمت جهانی طلا در چه شرایطی به سر می‌برد؟

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای ملی دراین خصوص به تجارت‌نیوز گفت: انس جهانی در محدوده ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۵ یک فضای مقاومتی مهم دارد. نرخ برابری طلا نسبت به دلار در محدوده ۱۹۷۰ است و در این فضا عکس‌العمل‌های بازار بسیار همیت دارد، درصورتیکه طلا در این فضا بخواهد تثبیت شود فعلا تا دو هزار دلار را شاهد خواهیم بود. اگر این عدد تثبیت شود نشان‌دهنده عدم‌قطعیت است.

او ادامه داد: از طرفی رشد دارایی‌‌ها معمولا توسط یکسری بحران‌های ژئوپولیتیکی تحریک می‌شود، در چندماه اخیر نیز اختلافات روسیه و اوکراین در این زمینه بسیار اثرگذار بوده است و باعث افزیش تورم در جهان شده است که مردم را به سمت خرید خرایی‌هایی مثل طلا سوق داد.

دیبا بیان کرد: اما به‌طور کلی از یک جایی بعد که جنگ در یک مسیر فرسایشی قرار می‌گیرد معامله‌گران از آن ترس اولیه خارج می‌شوند و به دنبال سرمایه‌گذاری‌های جایگزین می‌روند و از این باب رشد بالاتر طلا دچار نقصان می‌شود.

این کارشناس بازارهای مالی درمورد پیش‌بینی خود از باین بازار گفت: کشورهای بزرگی در این مدت سعی کردند با فروش طلا میزان طلای خود را تعدیل کنند. در این بین نکته اساسی سیاست‌های پولی انقباضی و تهاجمی فدرال رزرو برای مهار تورم است که باعث شده معامله‌گران انتظار داشته باشند قیمت درحالت کلی قرار است بالاتر رود. این دست‌اندازها ممکن است باعث عدم رشد طلا در آینده شود.

پیش‌بینی قیمت سکه

دیبا درمورد سکه نیز بیان کرد: اگر بخواهیم بازار سکه را از لحاظ تکنیکال بررسی کنیم محدوده ۱۳ میلیون و ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان فعلا یک سقف مقاومتی است و امکان پایین آمدن تا حدود ۱۲ میلیون را دارد که منوط به رفتار روزهای آینده دلار و انس جهانی است، بعد از آن می‌تونیم رشد بالاتری را برای سکه شاهد باشیم.

پیش‌بینی دلار

مجتبی دیبا، دیگر کارشناس مالی درمورد بازار دلار گفت: با توجه به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و شوک ناشی از آن در جامعه شاهد بودیم دلار تا ۲۸ هزار تومان هم رشد کرد. البته حرکت‌هایی که ما در این دوران از جانب دلار خواهیم دید خیلی پایه و بنیان محکمی ندارد و فعلا می‌توانیم سقف ۳۲ تا ۳۳ را برای آن درنظر بگیریم.

او ادامه داد: به‌طور کلی از میزان تورم و حجم نقدینگی انتظار می‌رود که بازه رفتاری بین ۳۲ تا ۲۵ هزار تومان را می‌توانیم مدت‌ها برای دلار شاهد باشیم.

دیبا بیان کرد: اگر از لحاظ تکنیکال بخواهیم بررسی کنیم محدوه ۲۸/۶۰۰ تا ۲۸/۲۰۰ یک منطقه مقاومتی پیش رو برای دلار است. برای شکستن این محدوده فرآیند شکستی باید اتفاق بیفتد که فعلا این فرآیند را کامل نکرده است.

دیبا درمورد سقف قیمتی دلار گفت: اما خبر بدی که در این میان وجود دارد وقتی چسبندگی قیمتی به این سطح به این معنی است که شکست این طرح در دوران بعدی آسان‌تر می‌شود و اگر از ۲۶/۶۰۰ بالاتر رود باید انتظار بالا رفتن تا ۳۲ و ۳۳ را نیز داشته باشیم.

آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.