کد مطلب: ۷۰۸۷۲۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۱۳ مهر/ طلا در فاز گرانی

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 13 مهر/ طلا در فاز گرانی

قیمت طلا و سکه، دیروز ۱۲ مهر ۱۴۰۱، در منابع مختلف روند نوسانی داشت. کاهش قیمت اونس، طلا را به کانال یک میلیون و ۳۸۹ هزار تومانی برد. بازار طلا و سکه در روزهای آینده چه روندی را طی می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روند صعودی قیمت دلار دوباره شدت گرفت. قیمت دلار در روزهای گذشته به ۳۳ هزار تومان رسید. اما روند رشد قیمت دلار مجددا متوقف شد و دلار در بازه قیمتی ۳۳ هزار و ۱۰۰ تومان ماند. قیمت طلا و سکه به چه سمتی رفت؟

قیمت طلا امروز به یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده و به نظر می‌رسد به تناسب افزایش قیمت دلار، طلا هم گران شد. این در حالی است که قیمت طلا روز چهارشنبه به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بازگشته بود.

قیمت سکه امامی هم که روزهای گذشته وارد کانال ۱۵ میلیون تومان شده بود، امروز به ۱۵ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه ۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است و قیمت ربع سکه ۵ میلیون و ۳۹۳ هزار شده است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

حسین اسدی‌نیا، کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: حدود ۸۰ درصد از نوسانات بازار طلا و سکه متاثر از قیمت دلار است. این ۸۰ درصد، تاثیر ۲۰ درصدی نوسان اونس جهانی را پوشش می‌دهد. پس در نتیجه قیمت طلا و سکه با افزایش قیمت دلار افزایشی خواهد بود.

این کارشناس طلا و سکه توضیح داد: در حال حاضر هم قیمت دلار رکورد دو ساله را شکسته و وارد کانال ۳۳ هزار تومان شده است. البته دولت از طریق خبردرمانی سعی در کنترل افزایش قیمت دلار دارد. با توجه به وضعیت قیمت دلار، پیش‌بینی می‌شود که قیمت طلا و سکه هم در روزهای آینده یک روند افزایشی را در پیش بگیرد.

طلا بخریم؟

اما نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت طلا و سکه نسبت به هفته گذشته، یک روند افزایشی را طی کرد. البته اونس جهانی نیز طی یک هفته حدود ۸ تا ۹ دلار افزایش را تجربه کرد. افزایش اونس جهانی طلا و همچنین، نوسانات دلار بازار طلا و سکه را تحت تاثیر قرار داد و شاهد روند افزایشی در این بازار بودیم. به نظر می‌رسد در روزهای آینده هم بازار طلا و سکه از نوسانات قیمت دلار پیروی کند.

او توضیح داد: به نظر نمی‌رسد که روزهای آینده نوسان چندانی را تجربه کند. قیمت‌ها با ثبات نسبی پیدا کرده اند و اگر هم کاهش قیمتی در این بازار رخ دهد، بسیار جزئی خواهد بود. اکنون نیز مردم می‌تواند اقدام به خرید طلا و مصنوعات آن کنند.

آخرین اخبار از تحولات بازار ارز و طلا را در صفحه احبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.