فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۳۶۷۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

قیمت طلا و سکه امروز ۲۱ آذر ۱۴۰۱/ رشد شتابان فلز گران‌بها

قیمت طلا و سکه امروز 21 آذر 1401/ رشد شتابان فلز گران‌بها

بازار طلا و سکه امروز هم داغ است و معاملات از ابتدای امروز، قیمت‌ها را به سمت بالا افزایشی کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز هم بازار طلا کار خود را با رشد قیمت‌ها آغاز کرده است. قیمت هر گرم طلای 18 عیار پیشروی خود در کانال یک میلیون و 600 هزار تومانی را افزایش داده است. بدین ترتیب قیمت طلا در حال حاضر به یک میلیون و 657 هزار و 500 تومان رسیده است.

قیمت طلا روند صعودی شتابان خود را همزمان با رشد قیمت دلار در هفته نخست آبان‌ماه آغاز کرد. در پی سرکوب قیمت دلار آزاد توسط بانک مرکزی، روند صعودی قیمت طلا و سکه تقویت شده و تنها طی یک ماه، رکوردهای متعددی ثبت کرده است. همواره با سرکوب بازار ارز، سرمایه‌های خرد به سمت بازار نقدشونده طلا و سکه کوچ می‌کنند. بدین ترتیب این بار هم بانک مرکزی با تلاش برای کنترل و سرکوب قیمت دلار، بازار طلا و سکه را داغ کرده است.

قیمت سکه امامی

قیمت سکه امامی امروز جای خود را در کانال 18 میلیون تومانی تثبیت کرده است. بدین ترتیب قیمت سکه امامی اکنون به 18 میلیون و 153 هزار تومان رسیده و در همین مسیر پیشروی می‌کند. باید اشاره داشت که قیمت بازگشایی سکه امامی، 17 میلیون و 785 هزار تومان بوده است. در حال حاضر حباب سکه امامی دو میلیون و 293 هزار تومان است.

قیمت سکه بهار آزادی

قیمت سکه بهار آزادی هم امروز روندی رو به رشد را طی می‌کند. سکه بهار آزادی که امروز روی قیمت 17 میلیون و 695 هزار تومان بازگشایی شده بود، حالا در قیمت 17 میلیون و 697 هزار تومان معامله می‌شود که نشان از آغاز روندی صعودی اما کم‌شتاب دارد. حباب سکه بهار آزادی در حال حاضر یک میلیون و 851 هزار تومان است.

قیمت نیم سکه

قیمت نیم سکه امروز روی عدد 10 میلیون و 900 هزار تومان بازگشایی شد. آخرین معامله نیم سکه در روزگذشته با قیمت 10 میلیون و 950 هزار تومان ثبت شده بود که نشان از کاهش قیمت آن نسبت به روز گذشته دارد. نیم سکه امروز هم تا این لحظه نوسان قیمت نداشته است.

قیمت ربع سکه

قیمت ربع سکه که امروز روی عدد هفت میلیون و 900 هزار تومان بازگشایی شده بود، حالا هم در همین رقم معامله می‌شود و بدین ترتیب نوسان خاصی را طی روز جاری تجربه نکرده است. با این حال آخرین قیمت ربع سکه در روز گذشته هفت میلیون و 950 هزار تومان بوده است که بدین ترتیب در روز جاری با کاهش قیمت بازگشایی شده است.

قیمت سکه گرمی

سکه گرمی امروز روی رقم سه میلیون و 850 هزار تومان معامله می‌شود و نوسان خاصی را در بازار تجربه نمی‌کند.

گفتنی است در حالی قیمت طلا و سکه روند صعودی پرشتاب و ادامه‌داری را طی می‌کنند که قیمت دلار هم از دست بازارساز خارج شده و اکنون به کانال 37 هزار تومانی رسیده است. کارشناسان اقتصادی عنوان می‌کنند تا زمانی که سایه ابهامات سیاسی و اقتصادی باقی باشد، چشم‌انداز تورمی همچنان افزایشی خواهد بود و قیمت‌ها را در تمامی بازارها از جمله بازارهای طلا و سکه، ارز و مسکن صعودی خواهد کرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.