فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۳۸۵۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

قیمت طلا و سکه ۲۶ آذر ۱۴۰۱/ طلا سقف زد

قیمت طلا و سکه 26 آذر 1401/ طلا سقف زد

بازار طلا و سکه امروز هم داغ است و قیمت‌ها روندی افزایشی را طی می‌کند. طلای 18 عیار امروز سقف زده و از مرز یک میلیون و 700 هزار تومان عبور کرده است. قیمت انواع سکه هم در مسیر صعودی گام برمی‌دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز هم قیمت طلا و سکه با افزایش روبروست و رکوردهای تازه‌ای را ثبت کرده است. در بازار تهران، قیمت طلا به یک میلیون و 707 هزار تومان رسید و اکنون نیز در همین سطح در حال نوسان است که رکورد تازه‌ای برای قیمت طلا به شمار می‌رود.

در همین حال قیمت انواع سکه هم روندی صعودی را طی می‌کند و همچنان نیز به رغم رشد قیمت‌ها با استقبال خریداران مواجه است. طی هفته‌های اخیر انتظارات تورمی به شدت افزایش پیدا کرده و سبب هجوم سرمایه‌های خرد به بازارهای سرمایه‌گذاری نقدشونده شده است. به نحوی که بازارهای ارز، طلا و سکه به شدت داغ شده و با رشد روزافزون قیمت‌ها روبرو شده‌اند.

قیمت سکه امامی

قیمت سکه امامی بر اساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، امروز روی قیمت 18 میلیون و 496 هزار تومان بازگشایی شده است. آخرین معامله قبل از شروع معاملات امروز هم روی قیمت 18 میلیون و 402 هزار تومان بسته شده بود.

این در حالی است که قیمت سکه امامی در هفته گذشته به مرز 19 میلیون و 300 هزار تومان هم رسیده بود. در حال حاضر قیمت سکه امامی 18 میلیون و 503 هزار تومان است و حباب آن دو میلیون و 87 هزار تومان برآورد می‌شود.

قیمت سکه بهار آزادی

سکه بهار آزادی در حال حاضر 18 میلیون و 154 هزار تومان قیمت خورده است. این در حالی است که این نوع سکه امروز روی قیمت 18 میلیون و 149 هزار تومان بازگشایی شده بود؛ بر همین اساس سکه بهار آزادی هم امروز با رشد قیمت روبروست.

آخرین معامله سکه بهار آزادی پیش از بازگشایی بازار، روی قیمت 18 میلیون و 159 هزار تومان بسته شده بود که بالاتر از قیمت فعلی است. در حال حاضر حباب سکه بهار آزادی یک میلیون و 730 هزار تومان برآورد می‌شود.

قیمت نیم سکه

نیم سکه امروز 12 میلیون و 250 هزار تومان قیمت خورده است. این در حالی است که قیمت بازگشایی نیم‌سکه امروز 11 میلیون و 900 هزار تومان بوده و طی نوسانات کاهشی در قیمت 11 میلیون و 970 هزار تومان هم معامله شده است. حباب نیم سکه در حال حاضر سه میلیون و 755 هزار تومان است.

قیمت ربع سکه

ربع سکه هم بدون تغییر مشخصی در حال حاضر به قیمت 8 میلیون و 965 هزار تومان معامله می‌شود. در حال حاضر حباب قیمت ربع سکه 4 میلیون و 850 هزار تومان است. طی معاملات هفته گذشته حباب ربع سکه از 5 میلیون تومان هم عبور کرده بود.

قیمت سکه گرمی

سکه گرمی هم اکنون به قیمت 4 میلیون و 252 هزار تومان معامله می‌شود. حباب سکه گرمی دو میلیون و 227 هزار تومان برآورد می‌شود.

گفتی است در هفته‌‌های گذشته برخی کارشناسان افزایش قیمت طلا را متاثر از بازار انتظامی دلار و تهدیدهای دولت برای خریداران این ارز عنوان کردند که سرمایه‌ها را به سوی بازار طلا و سکه سوق داده و روند افزایش تقاضا باعث رشد قیمت در این بازار شده است.

این در حالی است که بازار دلار در روزهای اخیر نیز خریداران احتیاطی زیادی دارد و ترس از خرید ارز کمرنگ‌تر از گذشته شده است اما بازار طلا و سکه همچنان پرمتقاضی است و قیمت‌ها همچنان در حال تاخت و تاز است.

در آخرین معاملات روز پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی ۵۶ هزار تومان افزایش داشت و با قیمت ۱۸ میلیون و ۴۰۲ هزار تومان معامله شد. سکه بهار آزادی هم به شکل سنتی از سکه امامی ارزان‌تر شد و با کاهش قیمت به کانال ۱۷ میلیون تومانی برگشت. این قطعه از سکه پنجشنبه با قیمت ۱۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.

نیم و ربع سکه روز پنجشنبه ۱۵۰ هزار تومان ارزان شدند. نیم سکه که روز چهارشنبه در کانال ۱۲ میلیون تومانی نوسان داشت در این روز ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان شد و ربع سکه هم ۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی بدون تغییر قیمت با همان نرخ ۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا هم مانند دیگر روزهای هفته روند افزایشی داشت. اما قیمت هر مثقال طلا روز پنجشنبه ۷۵ هزار تومان گران‌ شد و به قیمت ۷ میلیون و ۳۲۳ هزار تومان رسید قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با ۱۵ هزار تومان رشد قیمت به یک میلیون و ۶۹۲ هزار تومان رسیده بود.

گفتنی است حباب سکه امامی، بهار و گرمی در روز پنجشنبه افزایشی بود و بیشترین سهم افزایش مربوط به سکه بهار با بیش از ۵۰۰ هزار تومان افزایش بود. حباب نیم و ربع سکه در این روز روند کاهشی محدودی داشت.

خبرهای بیشتر را در صفحه ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.