فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۴۰۰۱۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه امروز ۲۹ آذر ۱۴۰۱/ سکه به رشد ادامه می‌دهد؟

قیمت طلا و سکه امروز 29 آذر 1401/ سکه به رشد ادامه می‌دهد؟

قیمت سکه امروز را با روندی نسبتا افزایشی آغاز کرده است. این در حالی است که روز گذشته نیز سکه روندی مشابه داشت، اما در نهایت با حدود 100 هزار تومان کاهش بازار را به پایان رساند. اما با توجه به روندی که سکه امروز آغاز کرده است، آیا قیمت‌ها در پایان معاملات روزانه افزایشی خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا و سکه امروز هم رو به افزایش دارند و به ویژه سکه امامی امروز را با شیبی نسبتا افزایشی آغاز کرد. این نوع سکه در چند هفته گذشته سقف تاریخی خود را شکسته و در حال ثبت رکوردهای جدیدی است.

در لحظه تنظیم این گزارش قیمت طلا (18 عیار) نیز یک میلیون و 766 هزار تومان ثبت شده و تا کنون روندی ثابت را نسبت به روز گذشته طی کرده است.

قیمت سکه امامی

قیمت سکه امامی بر اساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، امروز 18 میلیون و 655 هزار تومان قیمت خورده است. این سکه نسبت به نرخ پایانی روز گذشته روندی افزایشی را طی کرده است. حباب این نوع سکه در حال حاضر یک میلیون و 881 هزار تومان، معادل حدود 10 درصد است.

قیمت سکه بهار آزادی

سکه بهار آزادی نیز همسو با قیمت سکه امامی مسیری نسبتا افزایشی را نسبت به دیروز پشت سر گذاشته و اکنون 18 میلیون و 810 هزار تومان قیمت دارد. حباب این سکه هم مانند قیمت آن از سکه امامی کمتر است و در لحظه تنظیم این گزارش یک میلیون و 442 هزار تومان برآورد می‌شود.

قیمت نیم‌ سکه

قیمت نیم‌سکه اکنون 12 میلیون تومان ثبت شده است. این فلز ارزشمند امروز در بالاترین حالت، 12 میلیون و 50 هزار تومان قیمت داشته است. حباب نیم‌سکه اکنون سه میلیون و 615 هزار تومان برآورد می‌شود.

قیمت ربع سکه

قیمت این سکه پرطرفدار هم امروز مانند نیم‌سکه تغییری نسبت به روز گذشته نداشته و روندی یکسان را پشت سر گذاشته است.

قیمت ربع سکه 9 میلیون تومان و حباب آن در حال حاضر چهار میلیون و 805 هزار تومان است. این حباب بالا باعث می‌شود ارزش واقعی این سکه تنها حدود پنج میلیون و 200 هزار تومان باشد.

قیمت سکه گرمی

قیمت سکه گرمی برای دومین روز متوالی تغییر زیادی تجربه نکرده و در رقم چهار میلیون و 200 هزار تومان ثابت مانده است. قیمت حباب این سکه نیز دو میلیون و 133 هزار تومان برآورد می‌شود.

قیمت سکه در روز گذشته 28 آذر 1401 روندی کاهشی را پشت سر گذاشت. با وجود افزایش قیمت دلار و انس جهانی طلا، تحلیلگران احتمال مسیری افزایشی را می‌دادند اما این سکه در پله سوم کانال 18 میلیون تومان، نوسانی 100 هزار تومان را پشت سر گذاشت. البته انس جهانی هم در پایان روز برخلاف روند افزایشی خود که در آستانه 1800 دلار قرار گرفت کمی عقب‌نشینی را تجربه کرد.

این کاهش قیمت در بازار سکه را می‌توان تحت تاثیر خبر سفر نمایندگان آژانس به ایران دانست. این فلز ارزشمند در چند ماه گذشته افزایش افسارگسیخته‌ای را تجربه کرده و سقف‌های قبلی خود را شکسته است.

سکه امامی از اواسط آبان 1401 تا به امروز بیش از 14 درصد رشد داشته است. با وجود خبر نشست اردن و به میان کشیده شدن بحث دوباره برجام به‌نظر می‌آید این سکه در کوتاه مدت دوباره کاهشی نسبی را تجربه کند، اما تحلیگران به‌طور کلی روند بلندمدت این بازار را افزایشی پیش‌بینی می‌کنند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.