خبر مهم:

کد مطلب: ۸۲۱۲۳۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا تا کجا کاهش می‌یابد؟ 

قیمت طلا تا کجا کاهش می‌یابد؟ 

برگشت قیمت دلار به کانال 47 هزار تومان قیمت طلا و سکه را هم کمی افزایشی کرد. قیمت طلا به گرمی دو میلیون و 250 هزار تومان رسید و قیمت سکه امامی هم با کمی افزایش 27 میلیون و 500 هزار تومان شد. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز بازار طلا اندکی افزایشی بود. قیمت دلار دیروز تا 46 هزار و 900 تومان هم پایین آمد، اما نهایتا از امروز روند افزایشی قیمت دلار آغاز شد و دلار به نیمه کانال 47 هزار تومان برگشت. افزایش قیمت دلار، تاثیر خود را بر قیمت طلا و سکه هم گذاشت و قیمت طلا و سکه هم کمی نوسان پیدا کرد.

قیمت طلا و سکه امروز 22 خرداد 1402

قیمت هر گرم طلا با کمی افزایش به دو میلیون و 250 هزار تومان رسید. این در حالی است که دو هفته قبل قیمت طلا گرمی دو میلیون و 500 هزار تومان بود. این مساله نشان می‌دهد قیمت طلا ظرف دو هفته حدود 300 هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

تغییرات قیمت سکه

قیمت سکه امامی هم که دو هفته قبل بالای کانال 30 میلیون بود حالا وارد محدوده 27 میلیون تومان شود و امروز 22 خرداد ماه باقیمت 27 میلیون و 500 هزار تومان معامله‌ شود.

قیمت سکه بهار آزادی هم به 24 میلیون و 400 هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه 14 میلیون و 780 هزار تومان شد و قیمت ربع سکه بعد از مدت‌ها به زیر 10 میلیون تومان رسید و با 9 میلیون و 940 هزار تومان قیمت خورد.

قیمت سکه گرمی هم به 5 میلیون و 900 هزار تومان رسید.

قیکت هر مثقال طلا هم که پیش از این در محدوده 12 میلیون تومان بود به زیر 10 میلیون تومان رسید و 9 میلیون و 700 هزار تومان شد.

قیمت طلا ریزش خواهد داشت؟

اما قیمت طلا قرار است تا چه حد ریزش داشته باشد و آیا طلا در همین محدوده می‌ماند؟

قیمت ارز و طلا این روزها به واسطه اخبار سیاسی مربوط به احیای برجام در حال کاهش است و اگر سیگنال کاهشی به بازار برسد روند قیمت ارز و طلا هم کاهشی خواهد بود و اگر مذاکرات بدون نتیجه پایان یابد، باید منتظر افزایش قیمت بازارها باشیم.

نکته مهمی که اکنون درباره بازار وجود دارد این است که آینده مذاکرات هسته‌ای در هاله‌ای از ابهام وجود دارد و نه مقامات داخلی و نه خارجی هنوز صراحتا اعلام نکرده‌اند که مذاکرات تا چه حد پیشرفت کرده و تا چه حد به احیای برجام امید دارند. به عبارتی آینده توافق هسته ای در هاله‌ای از ابهام است و آینده بازار ارز و طلا هم.

در صورتی که در چند روز آینده اخبار مثبت دیگری به بازار مخابره شود، می‌توان به کاهش بیشتر قیمت ارز و طلا امید داشت. اما اگر سیگنال‌های مخابره شده به بازار قطع شود، روند کاهشی قیمت‌ها در بازار متوقف شده و قیمت طلا و سکه هم افزایش پیدا می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.