فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۴۴۴۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه امروز ۷ مرداد ۱۴۰۲/ شرط کاهش قیمت طلا و سکه چیست؟

قیمت طلا و سکه امروز ۷ مرداد ۱۴۰۲/ شرط کاهش قیمت طلا و سکه چیست؟

بازار ارز و طلا اولين روز هفته را آرام آغاز کرد. قیمت طلا دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود و قیمت سکه هم با کمی کاهش ۲۸ میلیون تومان شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار امروز دو گام از ۴۹ هزار تومان فاصله گرفت‌ و به ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. این افت اندک‌ قیمت دلار، بر قیمت طلا و سکه تاثیر گذاشت و این بازار هم نزولی‌ شد.

قیمت طلا به گرمی دو میلیون و ۳۲۰ هزار تومان رسید. سکه امامی‌ هم ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد که کاهش زیر ۱۰۰ هزار تومانی‌ داشت.

قیمت طلا و سکه امروز 7 مرداد 1402

قیمت سکه بهار آزادی اما ۴۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. قیمت نیم سکه به ۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید و قیمت ربع سکه هم بدون هیچ تغییری ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه گرمی هم ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود.

این قیمت‌ها در حالي اعلام شده که بازار طلا و سکه همچنان در تعطیلات‌ محرم است و معاملات به کف خود رسیده است. از طرف دیگر بسیاری انتظار داشتند قیمت طلا و سکه در دهه‌ اول محرم کاهشی باشد. این عده معتقد بودند در این ایام تقاضا برای خرید طلا و سکه کم می‌شود و بازار کاهشی است. اما نه تنها بازار کاهشی نشد بلکه‌ در هفته گذشته‌ قیمت ها افزایشی‌ بود و سکه توانست‌ خود را به محدوده ۲۸ میلیون تومان هم برساند‌.

اکنون هم روند قیمت دلار نامشخص است. دلار امروز بازار را با کاهش محدود قیمت آغاز کرد و معامله‌گران منتظرند که دلار گام بعدی را بردار تا مستر قیمتی‌ آن مشخص شود.

اگر قیمت دلار در این هفته بتواند خود را بالای کانال ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان حفظ کند، احتمال افزایش قیمت دلار وجود دارد. در صورت افزایش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه هم افزایشی می‌شود.

اما اگر دلار در روزهای‌ آینده به محدوده زیر ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان برسد، احتمال کاهش قیمت و افت قیمتی تا کف کانال ۴۸ هزار تومان هم وجود دارد. در این شرایط‌ باید منتظر کاهش قیمت طلا و سکه بود. کارشناسان اقتصادی می‌گویند احتمالا دلار در یک ماه آینده هم در کانال قیمتی کنونی باقی بماند و تغییر چندانی نداشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.