کد مطلب: ۸۶۴۷۷۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

دینار عراق را کجا بفروشیم؟ / قیمت دینار امروز ۲۱ شهریور ۱۴۰۲

دینار عراق را کجا بفروشیم؟ / قیمت دینار امروز 21 شهریور 1402

دینار عراق به‌عنوان ارز سهمیه‌ای اربعین، طی دو ماه گذشته طرفداران زیادی پیدا کرده بود؛ با این حال اما با پایان اربعین، خریداران دینار فروشنده شده‌ند! اما دینار عراق را کجا بفروشیم؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امسال بانک مرکزی تصمیم گرفت ارز سهمیه‌ای سفر زیارتی اربعین را از دلار به دینار عراق تغییر دهد. بر همین اساس برای هر نفر 200 هزار دینار عراقی در نظر گرفته شد که بر اساس ضوابط بانک مرکزی، متقاضیان می‌توانستند این ارز را از طریق بانک‌های معین، خریداری و دریافت کنند.

حالا اما با پایان سفر اربعین، این ارز دیگر چندان به کار خریداران آن نمی‌آید؛ به‌ویژه اینکه معمولا سفرهای زیارتی به عراق به دو ماه محرم و سفر محدود می‌شود و بیشتر سفر به این کشور در همین بازه زمانی صورت می‌گیرد. بر همین اساس به نظر می‌رسد خریداران پیشین دینار عراق، چندان تمایلی به برای نگهداری این ارز ندارند و حالا فروشنده شده‌اند.

اما باید دینار عراق را کجا بفروشیم؟ در حال حاضر این ارز در بازار آزاد ارز تهران توسط واسطه‌ها خریداری می‌شود. امروز قیمت هر 1000 دینار عراق در بازار فردوسی 37700 تومان است و در سمت فروش هم قیمت به 37800 تومان می‌رسد. در بحبوحه سفر اربعین، قیمت این ارز در بازار آزاد وارد محدوده 40000 تومانی هم شده بود اما با کاهش تقاضا، قیمت این ارز نیز کاهشی شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.