کد مطلب: ۹۰۰۲۶۱

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت دلار ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ / صعود دلار ادامه دارد؟

پیش بینی قیمت دلار 12 اسفند 1402 / صعود دلار ادامه دارد؟

قیمت دلار در تمام روزهای هفته گذشته افزایشی بود. این اسکناس با تلرانس قیمتی ۲۰۰ تا ۶۰۰ تومانی در هفته اخیر یک پله پیشروی کرد. کارشناسان ددلاین کنونی را مقطعی حساس می‌دانند و معتقدند ارزپاشی سیاست‌گذار مانع رشد قیمت دلار نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز،  قیمت دلار طی هفته اخیر در روندی افزایشی نوسان داشت. این اسکناس در کانال هفت و هشت کریدور ۵۰ هزار تومانی قرار داشت و در نهایت در نیمه کانال هشتم کریدور ۵۰ هزار تومانی بسته شد.

معامله‌گران معتقدند تقاضا سد مقاومتی محکمی برای برگشت قیمت این اسکناس به کانال‌های پایینی کریدور ۵۰ هزار تومانی ایجاد کرده است.

دلار سقف قیمت را می‌شکند؟

سیاست‌گذار در هفته‌های اخیر تلاش زیادی کرد تا قیمت دلار را در روزهای پایانی سال در محدوده‌ای باثبات نگه دارد؛ اما اقداماتی نظیر صدور مجور انتشار سپرده ۳۰ درصدی و افزایش سقف ارز مسافرتی از ۵۰۰ به ۱۰۰۰ یورو  نیز نتوانست مانع رشد قیمت اسکناس آمریکایی شود.

تکنیکالیست‌ها ریتم هفته آینده را همانند هفته جاری پیش‌بینی می‌کنند. آنها معتقدند افزایش‌های پلکانی اسکناس دلار ادامه دارد و احتمال صعود قیمت این اسکناس به کریدور بالاتر وجود دارد. آنها می‌گویند  اگر اخبار مساعد سیاسی به بازارها تزریق شود در خوشبینانه‌ترین حالت می‌توان قیمت دلار را در محدوده ۵۳ تا ۵۵ هزار تومانی دید.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند در هفته اخیر، درهم سقف سالیانه خود را تاچ کرد و اثرگذاری زیادی بر قیمت دلار گذاشت. آنها معتقدند اگر ریتم درهم صعودی باشد، امکان صعود قیمت اسکناس آمریکایی به کانال بالاتر وجود دارد. آنها کف فعلی قیمت دلار را محدوده قیمتی ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومانی عنوان می‌کنند.

درهم در کانال ۱۶ هزار تومانی بسته شد

گفتنی است قیمت درهم  روز پنجشنبه در کف کانال ۱۶ هزار تومانی معامله شد. قیمت تتر ۱۰۰ تومان افزایش داشت و روی رقم ۵۸ هزار و ۷۵۰ تومانی قرار گرفت. در پنجمین روز هفته، پوند انگلیس کاهش ۵۰  تومانی داشت و با رقم ۷۴ هزار و ۳۰ تومانی معامله شد. قیمت یورو رشد ۲۸۰ تومانی داشت و به قیمت ۶۳ هزار و ۳۹۰ تومان رسید.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    صعود شدید قیمت دلار الان متعاقبا صعود شدید قبمت اجناس

  • فارس

    این دولت بخاطر کسری بودجه دلار را گران میکنه و مردم را ساده میدونه . گذشت اون زمانی که مغز مردم را فریز میکردین.