کد مطلب: ۹۰۲۰۴۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ / رشد تقاضا لیدر بازار سکه شد

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 23 اسفند 1402 / رشد تقاضا لیدر بازار سکه شد

قیمت طلا و سکه روز سه‌شنبه در روند نامتوازنی معامله شد. طلا کاهشی بود اما سکه متاثر از رشد تقاضا، با روند کاهشی همراهی نکرد و افزایش محدودی داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در چهارمین روز هفته در دو روند متفاوت از هم معامله شد. قیمت طلا با کاهش قیمت انس جهانی همراه شد اما قطعات سکه با تلرانس ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومانی گران شدند.

Screenshot 2024-03-12 at 4.46.51 PM

با وجود اینکه روز سه‌شنبه ششمین حراج سکه طلا در مرکز مبادله ارزی ایران برگزار شد و در این حراج، سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه عرضه شدند، اما معامله‌گران بر این عقیده بودند که برگزاری این سلسله حراج‌ها اثر خود را در بازار از دست داده است.

فعالان بازار طلا معتقدند تقاضای پایان سال و تقویت انتظارات برای رشد انس طلا موجب شده است که فشار فروش در بازار سکه امامی محدودتر شود و فلز گرانبهای داخلی در برابر افت قیمت تا سطوح پایین‌تر از کانال ۳۶ میلیون تومانی، مقاومت کند. با این وجود، کارشناسان اقتصادی معتقدند دلار لیدر اصلی بازار طلاست و فعلا در منطقه‌ای مشخص نوسان دارد؛ بنابراین نباید انتظار افت و خیزهای شارپی را در بازار طلا داشته باشیم.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش، انس جهانی طلا با کاهش ۲۸ دلاری روی رقم ۲۱۵۳ دلاری در حال معامله است.

قیمت نیم سکه ۲۱ میلیون تومان شد

سکه امامی روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند با افزایش ۹۷ هزار تومانی با قیمت ۳۶ میلیون ۷۵۵ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار رشد ۲۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۳۴ میلیون و ۷۲۵ هزار تومانی بسته شد.

گفتنی است در چهارمین روز هفته نیم سکه و ربع‌ سکه به ترتیب با افزایش ۱۵۰ و ۲۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی با افزایش ۱۰ هزار تومانی با قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه دو برابر قیمت، رشد کرد

قیمت طلا روز سه‌شنبه در روند کاهشی بازگشایی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار  ۱۳۱ هزار تومان ارزان شد و با رقم ۱۳ میلیون و ۴۳۹ هزار تومان بسته شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۱۰۳ هزار تومانی ایستاد. طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۶۱ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه روز سه‌شنبه به طور متوسط دو برابر قطعات سکه افزایش  داشت. حباب سکه‌‌ امامی ۲۷۴ هزار تومان، سکه بهار ۲۲۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۷۵ هزار تومان، ربع سکه ۲۶۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۰ هزار تومان افزایش داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.