خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۹۸۸۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی قیمت دلار ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / مذاکرات هسته‌ای بازار ارز را انتظاری کرد؟

پیش‌ بینی قیمت دلار 19 اردیبهشت 1403 /  مذاکرات هسته‌ای بازار ارز را انتظاری کرد؟

قیمت دلار روز سه شنبه با نوسان محدود افزایشی معامله شد. طی دو روز متوالی، قیمت این اسکناس با تلرانس محدود ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی در کف کریدور ششم نوسان داشته است. معاملات بازار ارز در حالی فریز شده که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز دوشنبه به ایران سفر کرده و همین مساله معامله‌گران را نسبت به بهبود اوضاع سیاسی، توافق برجام و کاهش قیمت دلار خوش‌بین کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در چهارمین روز هفته با نوسان محدود و حرکت رنج در پله‌های دوم و سوم کانال اول از کریدور ششم معامله شد.  

در روزهای اخیر موضوع سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به تهران و دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و علی باقری، معاون سیاسی او، برای احیای توافق پیشین آژانس با تهران مهم‌ترین سیگنالی بوده که معامله‌گران به آن توجه کرده‌اند.

دلار به مذاکرات هسته‌ای گره خورد​

کارشناسان اقتصادی معتقدند در حال حاضر بازار ارز کمی سردرگم است و موضوع توافق هسته‌ای و بلاتکلیفی سایر بازارها نظیر خودرو و بورس سمت‌وسوی معاملات را مبهم کرده است. آنها معتقدند قیمت‌گذاری دستوری سیاست‌گذاران اقتصادی در ایجاد شرایط کنونی دست دارد.

با وجود بازار کم‌‌تحرک دلار در روزهای اخیر، شرایط سیاسی و تردید و انتظار معامله‌گران نسبت به مبادله، برای روزهای باقی‌مانده از هفته جاری ماندگاری دلار در محدوده‌ قیمتی فعلی را می‌توان پیش‌بینی کرد.

سیاست‌گذار از اخبار برای ثبات دلار استفاده می‌کند؟

گفتنی است سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی و رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در دومین روز از برگزاری کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ایران در شهر اصفهان با یکدیگر رایزنی کردند. برخی معامله‌گران معتقدند سیاست‌گذار برای تثبیت بازار ارز از این رخداد سیاسی استفاده می‌کند تا قیمت دلار را در محدوده‌ای مشخص ثابت نگه دارد.

تتر با دلار در یک خط ایستاد

قیمت درهم روز سه‌شنبه با کاهش ۷۰ تومانی با رقم ۱۶ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد. تتر روی رقم ۶۱ هزار و ۲۰۰ تومانی ایستاد و ۵۰۰ تومان رشد کرد.

قیمت پوند انگلیس با ۷۶ هزار و ۹۹۰ تومان بسته شد. یورو با رشد ۱۰۰ تومانی روی رقم ۶۶ هزار و ۵۰ تومانی معامله شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار روز سه‌شنبه نیز همانند سه روز گذشته افزایش پیدا کرد. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۷۸۳ تومان و رشد ۱۹۵ تومانی و حواله دلار با رقم ۴۱ هزار و ۸۱۴ تومان و رشد ۱۸۲ تومانی عرضه شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.