خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۳۶۴۰

علی طباطبایی، کارشناس اقتصادی، در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز» مطرح کرد:

پیش بینی قیمت دلار در ۶ ماه آینده/ کف و سقف قیمت دلار کجاست؟

پیش بینی قیمت دلار در 6 ماه آینده/ کف و سقف قیمت دلار کجاست؟

قیمت دلار امروز افزایشی بازگشایی شد و در کانال هشتم کریدور پنجم قرار گرفت. موضوع نشست دوره‌ای شورای حکام و انتخابات ریاست‌جمهوری از مسائلی است که پیش روی بازار ارز قرار دارد. علی طباطبایی، کارشناس اقتصادی، در گفت‌وگو با تجارت‌‌نیوز دلار را در ماه‌های آینده و میان‌مدت افزایشی پیش‌بینی کرده و معتقد است این اسکناس سقف قیمت را می‌شکند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در ماه‌های اخیر بیشترین تاثیر را از موضوعات سیاسی گرفته و با هر تنش، جهش‌های چشمگیری پیدا کرده است. اینکه بعد از هر صعود، اسکناس دلار دوباره به کف قیمت برمی‌گردد را می‌توان حاصل ارزپاشی میلیون‌ها دلار از سوی سیاست‌گذار دانست. انتخابات ریاست‌جمهوری و نشست شورای حکام از مهم‌ترین موضوعاتی است که در هفته‌های آینده می‌تواند به بازار ارز روند دهد.

کف قیمت دلار در کوتاه‌مدت و میان‌مدت چقدر است؟

در همین راستا علی طباطبایی، کارشناس اقتصادی، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز به کف و سقف قیمت دلار در کوتاه‌مدت و میان‌مدت اشاره کرد و گفت: «با توجه به تحلیل‌ تکنیکال، می‌توان برای کوتاه‌مدت، کف ۵۶ هزار تومان را برای دلار در نظر گرفت و سقف قیمت دلار نیمه کریدور ششم خواهد بود.»

او افزود: «طی 6 ماه آینده و برای میان‌مدت در بهترین حالت، کف قیمت دلار ۵۶ هزار تومان و سقف آن نیمه کریدور هشتم خواهد بود.»

فاکتورهای اقتصادی دلیل کاهش قیمت دلار نبود

این کارشناس اقتصادی توضیح داد: «با تکیه بر تحلیل‌های فعلی، دلار باید سقف‌های قیمتی فعلی را بشکند و به سمت کریدور هشتم حرکت کند. باید در نظر داشت اتفاقات اخیر و موضوعات سیاسی در کاهش قیمت دلار دخیل بود و این روند کاهشی هیچ فاکتوری از موضوعات اقتصادی در خود نداشت.»

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.