خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۱۸۴۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ریزش قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 20 تیر 1403 / ریزش قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟

قیمت طلا و سکه در چهارمین روز هفته با کاهش ارزش در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. ریتم نزولی بازار طلا در سومین هفته تیر با حمایت دلار رخ داد و طی دو روز میانی هفته تمام قطعات سکه را یک تا دو کانال عقب نشاند.

به گزارش تجارت‌نیوز،‌ قیمت طلا و سکه روز سه شنبه با کاهش ارزش در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. در چهارمین روز هفته سکه‌های سنگین یک کانال عقب‌نشینی کردند و روند حباب سکه نیز نزولی شد.

Screenshot 2024-07-09 at 5.22.56 PM

پیش بینی قیمت طلا و سکه

معامله‌گران بازار طلا افت محدود قیمت دلار را در روند نزولی بازار طلا موثر می‌دانند. به نظر می‌رسد شروع ماه محرم به رسم سال‌های گذشته رکود نسبی در بازار طلا به همراه خواهد داشت؛ علاوه بر آن برخی از فعالان بازارهای مالی شروع عرضه خودروهای جدید وارداتی را عامل خروج پول از بازار ارز، طلا و سکه می‌دانند.

به نظر می‌رسد با وجود ثبات فعلی قیمت دلار، می‌توان برای بازار طلا نیز تا میانه مرداد و برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری جدید، روزهای آرامی را پیش‌بینی کرد.

نقره گران شد

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رشد نزدیک به هشت دلاری روی رقم ۲۳۶۵ دلاری معامله می‌شود. اونس جهانی نقره با رشد ۳۵ سنتی روی رقم ۳۱ دلار و ۱۱ سنتی ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ با رشد ۷۰۰ تومانی با قیمت ۵۹ هزار و ۹۷۰ تومانی معامله می‌شود.

قیمت سکه امامی ۶۵۰ هزار تومان ریخت

قیمت سکه امامی روز سه‌شنبه ۱۹ تیر روی رقم ۳۹ میلیون و ۹۵۲ هزار تومانی معامله شد و کاهش ۶۵۶ هزار تومانی داشت. قیمت سکه‌ بهار با افت ۴۱۰ هزار تومانی روی رقم ۳۶ میلیون و ۹۱۰ هزار تومانی ایستاد و یک کانال عقب‌نشینی کرد.

شایان ذکر است قیمت نیم‌‌‌سکه با کاهش ۴۳۰ هزار تومانی و ربع سکه با افت ۲۵۰ هزار تومانی به‌ترتیب با رقم‌های  ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی و ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی بسته شد. سکه گرمی با قیمت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی معامله شد و تغییر قیمت نداشت.

کاهش حباب سکه از قیمت جلو زد

قیمت طلا روز سه‌شنبه همانند سکه ریتم کاهشی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش ۱۲۲ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۵۲۲ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۳۰ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۵۱ هزار تومانی بسته شد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۰۷ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه در چهارمین روز هفته در تمام قطعات کاهش پیدا کرد. حباب سکه امامی ۷۹۵ هزار تومان، سکه بهار ۵۵۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۳۲ هزار تومان، ربع‌‌سکه ۲۹۲ هزار تومان و سکه گرمی ۲۱ هزار تومان کاهش یافت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.