فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۳۸۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت دلار ۲۳ تیر ۱۴۰۳ / تعطیلی محرم چه سیگنالی به دلار می‌دهد؟

پیش بینی قیمت دلار 23 تیر 1403 / تعطیلی محرم چه سیگنالی به دلار می‌دهد؟

قیمت دلار، هفته سوم تیر به طور پیوسته در روند کاهشی قرار داشت. هفته اخیر اسکناس دلار با کاهش بازدهی بیش از پنج درصدی سه هزار تومان ارزان شد. کارشناسان اقتصادی برای دلار در هفته نیمه تعطیل پیشرو روزهای آرامی پیش‌بینی می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در هفته سوم تیر به طور پیوسته ریتم کاهشی داشت و با افت سه هزار تومانی و کاهش بازدهی ۵.۰۵ درصدی همراه بود. در آخرین معامله روز پنجشنبه ۲۱ تیر دلار در نیمه ابتدایی کانال هشتم از کریدور پنجم به کار خود پایان داد.

تحریم‌ها رفع می‌شود؟

به تعبیر فعالان بازارهای مالی مشخص شدن نتیجه انتخابات، رکود محرم، فروش دور دوم خودروهای وارداتی، کاهش انتظارات تورمی و خوشبینی‌ سیاسی ریتم نزولی به قیمت دلار داد.

گفتنی است علی باقری، سرپرست وزارت خارجه روز پنجشنبه اعلام کرد که مذاکرات رفع تحریم‌ها از طریق گفت‌وگوهای غیرمستقیم به واسطه عمان در جریان است.

وی افزود: «روندی که مذاکرات طی کرده هیچ سایشی با قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها نداشته است.» سرپرست وزارت خارجه خاطرنشان کرد: «وقتی طرف مقابل در مذاکرات، خواسته‌هایی را مطرح می‌کرد و می‌گفتیم که خلاف این قانون نمی‌شود عمل کرد، مجبور بود که بپذیرد.»

با وجود این سیگنال، علاوه بر رکود روزهای محرم و افت تقاضا، در هفته پیش‌ رو می‌توان روزهای آرامی را برای بازارهای مالی پیش‌بینی کرد.

پیش بینی قیمت دلار

بازیگران ارزی معتقدند بازار خالی از سیگنال منفی است و زمزمه‌‌های ناشی از توافق با آمریکا می‌تواند سوخت خوبی از منظر خبردرمانی برای بازارهای مالی فراهم آورد.

کارشناس اقتصادی معتقدند نوسانات سه تا چهار درصدی در بازار ارز منطقی است و هنوز بازار در حالت نوسانات سایدوی است. آنها می‌گویند بازار ارز همچنان در بلاتکلیفی قرار دارد و می‌تواند با مخابره اخبار مثبت مدیریت می‌شود.

تتر در کانال ۵۸ هزار تومانی معامله شد

گفتنی است قیمت درهم روز پنجشنبه با کاهش ۲۱۰ تومانی به کانال ۱۵ هزار تومانی برگشت و روی رقم ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومانی معامله شد. قیمت تتر روی رقم ۵۸ هزار ۹۵۰ تومانی قرار گرفت.

پوند انگلیس با کاهش ۲۰۰ تومانی روی قیمت ۷۵ هزار و ۲۷۰ تومانی معامله شد و یورو نیز کاهش ۵۰۰ تومانی داشت و روی رقم ۶۳ هزار و ۳۶۰ تومانی به کار خود پایان داد.

گفتنی است اسکناس دلار روز پنجشنبه با رقم ۴۶ هزار و ۴۹۳ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۳ هزار و ۴۱۰ تومانی عرضه شد و افزایش ۵۰ تومانی داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.