فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۵۱۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه امروز ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ / ریتم صعودی سکه با سوخت دلار ادامه دارد؟

قیمت طلا و سکه امروز ۱۱  مرداد ۱۴۰۳ / ریتم صعودی سکه با سوخت دلار ادامه دارد؟

قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته با رشد قیمت دلار همراه شد. بر خلاف رشد محدود دلار، روند قیمت اونس جهانی طلا کاهش ۱۵ دلاری دارد؛ اما بازیگر فعالی در تعیین قیمت بازار طلا در داخل نبود.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت طلا و سکه روز پنجشنبه با افزایش محدود دلار همراه شد و در تمام قطعات و وزن‌ها رشد داشت. تلرانس قیمت در بازار طلا ۲۰ تا ۲۵۰ هزار تومان بود و کاهش اونس جهانی طلا به بازارهای داخلی خط نداد.

Screenshot 2024-08-01 at 1.38.43 PM

معاملات بازارهای مالی در دو روز اخیر تحت تاثیر حادثه ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران قرار گرفته است و معامله‌گران به اخبار سیاسی در حوزه خاورمیانه توجه ویژه‌ای دارند. آنها معتقدند در صورتی که روزهای پرتنش کنونی با آرامش و امنیت جهت روابط مساعد با سایر کشورها پشت سر گذاشته شود و مذاکرات با آمریکا با هدف رفع تحریم‌ها از سرگرفته شود روند بازارهای مالی از التهاب کنونی فاصله می‌گیرد.

گفتنی است قیمت اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش روی رقم ۲۴۳۳ دلاری در حال معامله است و کاهش نزدیک به ۱۵ دلاری دارد. قیمت اونس نقره روی رقم ۲۸ دلار و ۸۳ سنتی در حال معامله است و افت ۱۴ سنتی دارد. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با رقم ۵۶ هزار و ۲۰۰ تومانی در حال معامله است و کاهش ۸۰ تومانی دارد.

سکه گرمی فریز شد

قیمت سکه امامی امروز پنجشنبه ۱۱ مرداد با رشد ۲۹۵ هزار تومانی روی رقم ۴۲ میلیون و ۸۰۳ هزار تومانی در حال معامله است. سکه‌ بهار با رشد ۹۵ هزار تومانی روی رقم ۳۸ میلیون و ۶۰۵ هزار تومانی ایستاده است.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه و ربع سکه با رشد ۱۰۰ هزار تومانی به ترتیب با رقم  ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی و ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی در حال معامله هستند. قیمت سکه گرمی بدون تغییر در سطح هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی ایستاده است.

روند حباب سکه نامتوازن شد

قیمت طلا در لحظه نگارش این گزارش افزایشی است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۶۵ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۵۱۶ هزار تومانی در حال معامله است. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۹ هزار و ۴۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۸۲ هزار تومانی ایستاده است. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۵۳۴ هزار تومانی در حال معامله است.

حباب سکه امروز روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۱۰۱ هزار تومان، نیم‌سکه ۹ هزار تومان و ربع سکه ۵۵ هزار تومان رشد داشت. حباب سکه بهار ۱۲۵ هزار تومان و نیم‌سکه ۱۳ هزار تومان کاهش داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.