فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۸۷۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / قله‌ مقاومت سکه، زیر چتر دلار فتح شد

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 14 مرداد 1403 /  قله‌ مقاومت سکه، زیر چتر دلار فتح شد

قیمت طلا و سکه در اولین روز هفته با افزایش ارزش در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. رشد قیمت دلار به شکست مقاومت ۴۳ میلیون تومانی سکه امامی کمک کرد و سایر قطعات را در آستانه کانال بالاتر قرار داد. معامله‌گران رشد ریسک‌های سیاسی را عامل روند شارپی قیمت در بازارهای مالی می دانند.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت طلا و سکه روز شنبه ۱۳ مرداد با افزایش ارزش در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. روند صعودی قیمت در بازار طلا با رشد هزار و ۳۰۰ تومانی دلار همراه شد و طلای جهانی نیز به شتاب روند صعودی در این بازار کمک کرد.

Screenshot 2024-08-03 at 5.19.12 PM

پیش بینی قیمت طلا و سکه

معامله‌گران با وجود افزایش ریسک‌های سیاسی و بازار پر التهاب ارز، هر گونه پیش‌بینی برای آینده کوتاه‌مدت بازار طلا را نشدنی می‌دانند. به اعتقاد فعالان این بازار، روند معاملات میان فعالان صنفی داغ‌تر است و دلیل رشد حباب سکه را نیز همین افزایش تقاضا می‌دانند. آنها اثر معاملات خرد در بازار را چندان چشمگیر نمی‌دانند و معتقدند بازار طلا پیرو نوسانات قیمت دلار است و اگر روند صعودی در بازار ارز ادامه‌دار باشد، بازار فلز زرد نیز از این نوسانات تبعیت می‌کند.

گفتنی است اونس جهانی طلا روز شنبه ۱۳ مرداد و در لحظه نگارش این گزارش با افزایش نزدیک به ۶ دلاری روی رقم ۲۴۴۲ دلاری معامله شد. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۸ دلار و ۵۶ سنتی ایستاد و رشد محدود چهار سنتی داشت. هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۶ هزار ۷۹۰ تومانی عرضه شد و افزایش ۸۱۰ تومانی داشت.

سکه امامی ۷۰۰ هزار تومان گران شد

قیمت سکه امامی روز شنبه با رشد ۷۱۷ هزار تومانی روی رقم ۴۳ میلیون و ۷۰۱ هزار تومانی در حال معامله است. سکه‌ بهار نوسان بالایی داشت و میان کانال ۳۸ و ۳۹ میلیون تومانی سرگردان بود. این قطعه در لحظه نگارش گزارش با رشد ۳۲۵ هزار تومانی روی رقم ۳۹ میلیون و ۱۵ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است نیم‌‌‌سکه و ربع سکه با رشد ۳۰۰ هزار تومانی به ترتیب با رقم  ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی و ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله شدند. قیمت سکه گرمی ۲۰۰ هزار تومان گران شد و در سطح هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی ایستاد.

مثقال در آستانه کانال ۱۶ میلیونی قرار گرفت

قیمت طلا در لحظه نگارش این گزارش افزایشی است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۳۰۰ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۹۷۷ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۴۰ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۶۵۵ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۶۰۵ هزار تومانی در حال معامله است.

حباب سکه روز شنبه به غیر از کاهش ۶ هزار تومانی در سکه بهار در سایر قطعات رشد داشت. حباب سکه امامی ۴۱۶ هزار تومان، نیم‌سکه ۹ ۱۵۵ تومان، ربع سکه ۲۲۸ هزار تومان و سکه گرمی  ۱۶۵ هزار تومان رشد داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.